سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر در روش جمع آوری صدقات


فارس/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مانند گذشته جمع‌آوری صدقات از طریق صندوق‌های فلزی صورت می‌گیرد، گفت: اجرای این طرح به دلیل هزینه و زمان بربودن و امنیت کم با مشکلاتی مواجه است که در حال تغییر و الکترونیکی کردن صندوق‌های صدقات هستیم.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تفاهم‌نامه‌ای را در جهت تعامل و همکاری در خارج از کشور متناسب با وظایف و ماموریت‌های سازمانی که در اساسنامه هر یک از طرفین آمده است، امضاء کردند.

فتاح در این دیدار ضمن تشریح عملکرد فعالیت‌های کمیته امداد به تغییرات اساسنامه جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: این اساسنامه تفاوت‌های زیادی با اساسنامه قبلی دارد و در حال انطباق با آن هستیم لذا لازم است تغییراتی در دستورالعمل‌ها، روش‌ها و ساختارهای امداد صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه برخی تغییرات نیز به تدریج و با گذشت زمان انجام خواهد شد، تصریح کرد: فعالیت‌های مثبت و مثمرثمری که در دوره‌های گذشته انجام شده است ادامه می‌یابد ولی برخی امور که دارای نقص بودند تغییر خواهند کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه طبق سنوات قبل جمع‌آوری صدقات از طریق صندوق‌های فلزی صورت می‌گیرد، اظهارکرد: اجرای این طرح به دلیل هزینه و زمان بربودن و امنیت کم با مشکلاتی مواجه است که در حال تغییر و الکترونیکی کردن صندوق‌های صدقات هستیم.

وی با بیان اینکه صندوق‌های صدقات در گذشته منشا خیر و برکت بوده اند، گفت: روش‌های نوین الکترونیکی همچون کارت پول‌ها به دلیل حمل راحت، هزینه کمتر و امنیت بیشتر باید جایگزین صندوق‌های فلزی شوند که اجرای این طرح بصورت آزمایشی در برخی از استان‌های کشور و تهران در حال انجام است.

فتاح به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد اقدامات لازم برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش و نیازمندان در این استان‌ها را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های این نهاد، تمامی خانواده‌های تحت پوشش امداد در مقابل بلایای طبیعی (زلزله، سیل و آتش‌سوزی) بیمه حوادث شده‌اند و در صورتی که منازل مسکونی خانواده‌های تحت حمایت خسارت مالی در سیل اخیر دیده‌اند، بیمه خسارت‌های وارد شده را پرداخت می‌کند.

فتاح در ادامه به بیمه تامین اجتماعی خانواده‌های تحت پوشش اشاره کرد و گفت: تاکنون 340 هزار خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که به تدریج مابقی خانواده‌های واجد شرایط نیز بیمه می شوند.

رئیس کمیته امداد گفت: براین اساس کمیته امداد براساس حداقل حقوق وزارت کار بیمه بازنشستگی خانوارهای تحت پوشش را مستقیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد به دنبال رفع مشکلات موردی مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد است، افزود: شرایط جذب برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد مشخص است ولی این نهاد سعی دارد تا حد امکان به صورت موردی مشکلات مراجعین را برطرف کند.

آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در این دیدار ضمن تقدیر از ارائه خدمات کمیته امداد به نیازمندان و محرومان، گفت: با توجه به رسالت کمیته امداد در جمع آوری اعانات مردم و تحت پوشش داشتن نیازمندان واقعی، این نهاد مکان مناسبی برای رساندن کمک های مردمی به دست نیازمندان و محرومان است.

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و مجمع جهانی اهل بیت با موضوع تعامل و همکاری در خارج از کشور متناسب با ماموریت‌های سازمانی تدوین شده است و طرفین متعهد به تبادل اطاعات و تجربیات خود در بکارگیری ظرفیت‌های ارتباطی نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و خیرین، انتقال تجربه و ترویج سنت‌های اسلامی با هدف همکاری متقابل در فعالیت‌ها و اقدامات مشترک شدند.

همچنین مجمع جهانی اهل بیت دراین تفاهم‌نامه متعهد به معرفی و ایجاد ارتباط بین خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور با کمیته امداد، مشارکت در ایجاد مراکز حرفه‌آموزی، توانمندسازی و صندوق قرض‌الحسنه با زمینه‌های استفاده از امکانات در کشورهای مختلف به نفع محرومان، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خیریه ای محلی به امداد امام (ره) به منظور انتقال تجربه، استفاده از ظرفیت‌های مجمع جهانی اهل بیت برای برپایی نمایشگاه‌ها و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خیریه‌ای محلی به کمیته امداد شد.

گفتنی است، مدت اعتبار این تفاهم‌نامه سه سال خواهد بود و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات