رایزنی فیصل مقداد و امیرعبداللهیان فردا در تهران


فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه روز دوشنبه به تهران سفر می‌کند و با تعدادی از مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دیپلمات سوری در جریان سفر دوروزه خود به تهران که با محوریت بررسی آخرین تحولات سوریه انجام می‌گیرد با حسین امیرعبداللهیان،‌ معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

سفر فیصل مقداد در زمانی انجام می‌شود که از فردا دور جدید مذاکرات بین معارضان سوری و دولت سوریه در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش از حدود دو هفته پیش آتش‌بس در سوریه آغاز شده است. گرچه طی این مدت مواردی از نقض آتش‌بس نیز مشاهده شده است.

ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه نیز روز شنبه در سخنانی اعلام کرد که هیأت دولت سوریه در جلسات مذاکرات صلح سوریه که قرار است از 14 مارس (دوشنبه) در ژنو آغاز شود،‌ شرکت می‌کند.

وی همچنین گفت: ما انتظار داریم مذاکرات ادامه یابد و دولت سوریه آماده است که با تعداد بیشتری از گروه مخالفان دولت سوریه مذاکره کند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دولت سوریه همچنان به آتش‌بس پایبند خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، هفته پیش نیز میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه سفری دو روزه به تهران داشت و در جریان این سفر با حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رایزنی های وزیر انرژی روسیه در تهران