سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابتلا به شپش سر در مدارس افزایش نداشته‌ است/ شپش تن خطرناک‌تر از سر


محمود نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با شپش سر و میزان شیوع آن به ویژه در مدارس اظهار داشت: شپش در همه دنیا سالانه افراد زیادی را درگیر می‌کند و هیچ کشوری به طور کامل موفق به از بین بردن شپش نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 6 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به شپش سر شدند، افزود: شپش سر خطر بهداشتی زیادی ندارد ولی شپش تن خطرات آن بیشتر بوده و باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون تیفوس می‌شود. البته نباید نسبت به شپش سر نیز غافل ماند.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سالانه 500 هزار شامپو ضد شپش در کشور توزیع می‌شود که بیشتر آن در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نبوی ادامه داد: براساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی هیچ کشوری تاکنون موفق به ریشه‌کنی شپش سر نشده است البته در ایران تلاش کرده‌ایم این مسئله را به حداقل برسانیم.

وی افزود: شپش سر همیشه وجود داشته و مشکل جدیدی نیست. امسال نیز گزارشی مبنی بر افزایش ابتلا به شپش سر در مدارس نداشته‌ایم.

معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه ابتلا به شپش سر بیماری غیر قابل کنترل نیست، خاطرنشان کرد: طی 10 سال گذشته تاکنون سالانه 500 هزار شامپوی پرومترین به صورت رایگان به ویژه در مدارس توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/9KWC1N


ویدیو مرتبط :
‫شپش سر‬‎