سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ریاض، پاریس را در جریان تصمیم عربستان در قبال لبنان قرار داد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع مطلع بر پرونده عربستان سعودی و فرانسه برای تسلیح ارتش لبنان به روزنامه «الحیات» اعلام کردند: «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی با همتای فرانسوی خود «ژان مارک آیرو» تماس تلفنی برقرار کرد تا وی را از تصمیم «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی درباره لبنان و نارضایتی ریاض از موضع «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان، که حمله به سفارت عربستان در ایران را محکوم نکرده است، قرار دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس)، روز جمعه گزارش داد که دولت آن کشور کمک 3 میلیارد دلاری به ارتش لبنان برای خرید تسلیحات ساخت فرانسه را معلق کرده است.

مقام‌های عربستان سعودی مدعی شده‌اند که دلیل این تصمیم محکوم نکردن حمله به سفارت عربستان در تهران از سوی دولت لبنان است.

حزب‌الله لبنان در واکنش به اقدام عربستان در متوقف کردن کمک 3میلیاردی خود به ارتش لبنان تأکید کرد تمام دنیا می‌دانند که عربستان از بحران مالی شدید رنج می‌برد.

حزب‌الله لبنان در واکنش به این اقدام عربستان با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد تمامی دنیا و به‌ویژه لبنانی‌ها و همچنین مؤسسات مالی منطقه و جهانی به‌درستی می‌دانند که عربستان به‌دلیل حجم بالای هزینه‌های تجاوز به کشور برادر یمن و توطئه این کشور در کاهش نفت در بازار جهانی  از یک بحران مالی شدید رنج می‌برد. این بحران باعث شده است که عربستان به اقدامات ریاضتی بی‌سابقه‌ای در داخل دست بزند و بسیاری از تعهدات مالی خود را در مقابل شرکت‌های سعودی و جهانی لغو و همچنین تعداد زیادی از قراردادها را نیز لغو و متوقف کند که توقف قرارداد کمک مالی به ارتش لبنان هم در این راستا اتخاذ شده است.

اینکه برخی‌ها مسئولیت تصمیم عربستان را متوجه مواضع حزب‌الله و وزارت خارجه لبنان در حمایت از ملت برادر یمن و همچنین ملت مظلوم بحرین و دیگر ملت‌هایی که در آتش تروریسم سعودی می‌سوزند، می‌دانند، تنها تلاشی است که هم در شکل و هم در محتوی شکست خورده است و هیچ کسی را فریب نخواهد داد.

در این بیانیه تصریح شده است، دروغ و نفاقی که به‌سرعت با تبلیغات رسانه‌ای باطل همراه می‌شود هرگز نخواهد توانست حقیقتی را که ملت لبنان از آن آگاهی دارند، مخفی کند و هرگز باعث نخواهد شد تا موضع ثابت حزب‌الله را در قبال حوادث منطقه تغییر دهد.

حزب‌الله تأکید می‌کند که این تصمیم عربستان بار دیگر دروغین بودن ادعاهای باطل این کشور در مبارزه با تروریسم را برملا کرد و مشخص می‌کند که موضع حقیقی عربستان حمایت مالی و تجهیز تروریسم و فتنه انگیزی در سراسر دنیای اسلام و امت عربی است.

انتهای پیام/ر


ویدیو مرتبط :
مزاحمت خیابانی در عربستان- ریاض