سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ادامه دخالت برخی از نزدیکان اشرف غنی، برگزاری انتخابات شفاف را غیرممکن می‌کند


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدیق الله توحیدی»، معاون کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان که دو روز پیش کارش پایان یافته است اعلام کرد که اگر دخالت‌های برخی از افراد نزدیک به اشرف غنی ادامه یابد برگزاری انتخابات شفاف در آینده افغانستان غیرممکن است.

وی به بخدی نیوز گفت که برخی افراد نزدیک به اشرف غنی در راه برگزاری انتخابات شفاف مشکل ایجاد می‌کنند.

توحیدی خاطرنشان کرد که پس از آنکه نخستین بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخابات افغانستان به اشرف غنی ارائه شد؛ این افراد دخالت و کارشکنی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد که که در بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی که چند روز پیش به عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی ارائه شد، نظام انتخاباتی با نمایندگی چند بعدی پیشنهاد شده است.

توحیدی تاکید کرد که نظام رای واحد غیرقابل انتقال، باید به نظام انتخابات نمایندگی چند بعدی تغییر کند زیرا نظام کنونی برگزاری انتخابات تقلب زا است.

در بسته پیشنهادی کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی فهرستی از جرایم انتخاباتی نیز ضمیمه شده است.

معاون کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی افغانستان گفت که این کمیسیون در بسته پیشنهادی خود ذکر کرده است که یک دادگاه در چارچوب دادگاه عالی افغانستان تشکیل شود که این محکمه اختصاصی دارای دادستانی اختصاصی باشد و به چهار مساله اساسی رسیدگی کند.

1 - اگر اسناد و شواهد علیه مدیران ارشد کمیسیون های انتخاباتی موجود باشد، این دادگاه باید اقدام کند.

2 - اگر بین کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی، در باره نتایج نهایی انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری اختلاف نظر جدی به وجود آید،صلاحیت بررسی آن از دادگاه اختصاصی است.

3 - اگر دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی را ناعادلانه تلقی کنند قبل از اینکه نتایج نهایی اعلام شود، این دادگاه باید در مورد حکم صادر کند.

4 – کمیسیون رسانه ای کمیسیون انتخابات با عضویت سه نفر باید به یک اداره فعال تغییر کند.

صدیق الله توحیدی همچنان گفت که تمامی مقامات کمیسیون های انتخاباتی تغییر خواهند کرد و افراد و چهره‌های جدیدی در مدیریت این کمیسیون ها قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
تقلب حامیان اشرف غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان