پایانه نفت و گاز سیری آماده میزبانی از نفتکش‌های اروپایی


سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پایانه نفت و گاز سیری از لحاظ فنی و عملیاتی برای میزبانی نفتکش‌های اروپایی آماده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، حمیدرضا کریمی در یک نشست خبری افزود: اکنون نفتکش‌های چینی در این پایانه تردد می‌کنند. همزمان با لغو تحریم‌های بین‌المللی و احتمال تردد کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی کشور، هم‌اکنون پایانه نفت و گاز سیری آماده میزبانی نفتکش‌های اروپایی و آسیایی است.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و آب‌خور ۳۲ متری این پایانه خاطرنشان کرد: پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های غول‌پیکر نفت‌کش با ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار تن در اسکله‌های این پایانه امکان پذیر است و هیچگونه محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌های نفتکش غول‌پیکر خارجی ندارد.

کریمی با اشاره به فراهم شدن ظرفیت 4.5 میلیون بشکه‌ای برای ذخیره‌سازی انواع نفت خام در جزیره سیری بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه ۳ کشتی نفتکش در پایانه سیری پهلوگیری کرده‌اند. در مجموع سالانه بین ۳۰ تا ۳۶ فروند کشتی نفتکش در این پایانه اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی کشور می‌کنند.

سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: اکنون ظرفیتی برای پهلوگیری و جداسازی ماهانه ۱۰ کشتی نفتکش در پایانه نفت و گاز سیری ممکن است. صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع در پایانه سیری از طریق ۸ بازوی بارگیری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، جزیره سیری با وسعت ۱۸ کیلومتر مربع در ۷۲ کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و ۴۰ کیلومتری غرب جزیره ابوموسی قرار دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آماده سازی پایانه شلمچه برای زائران حسینی