سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأثیرات ورزش روزانه به‌مدت 20دقیقه با معده خالی


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سید جواد علوی درباره ورزش اظهار داشت: اگر افراد مبتلا به ضعف هضم و نفخ زیاد هستند از ورزش روزانه با معده کاملاً خالی به‌مدت 20 دقیقه غافل نشوند.

به‌گفته وی توصیه شده است که وقتی ورزش تمام می‌شود فرد به حمام برود و با آب ولرم بشوید و دست‌ها و پاها و عضله‌های خود را به‌آرامی ماساژ دهد تا مواد زائدی که طی ورزش کردن در خون به حرکت درآمده از منافذ پوست بیرون آید و از بدن دفع شود.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: بهتر است که ورزش با حرکات آهسته شروع شود و به‌تدریج حرکات شدیدتر شده و به حدی برسد که قوّت فرد می‌تواند آن را تحمل کند, و سپس دوباره به‌تدریج آهسته‌تر شود تا ورزش به پایان برسد.

علوی بیان داشت: افراد بدانند که اگر حین ورزش دچار ضعف شدند باید ورزش را قطع کنند, اگر تپش قلبشان زیاد شد و صورتشان بیش از حد قرمز شد این زمانی است که ورزش را باید شدتش را کم کنند و کم‌کم به پایان برسانند.

وی درباره تاب‌سواری اضافه کرد: در کتاب مفرح القلوب نوشته حکیم اکبر ارزانی آمده است که یکی از موارد جالب توجه که به‌عنوان ورزش در کتب حفظ صحت طب ایرانی مورد توجه قرار گرفته است، «تاب‌سواری» است که با نام «ارجوجه» از آن یاد شده است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: تاب‌سواری ملایم برای ناقهان، افرادی که دچار بیماری در دیافراگم، بی‌خوابی، نفخ، استسقا و نقرس هستند، مفید است، همچنین محرک اشتها و مهیا کننده فضولات بدن برای دفع است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان روده و معده با مصرف روزانه آسپرین