سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نویسندگان/ «فرهنگنامه نجوم و فضا» کتابی برای دوستداران آسمان


نویسندگان/ «فرهنگنامه نجوم و فضا» کتابی برای دوستداران آسمانخبرگزاری کتاب ایران/ کاظم کوکرم، سرویراستار علمی «فرهنگنامه نجوم و فضا» از آثار شایسته تقدیر جشنواره کتاب‌سال بیان کرد: این اثر در حال حاضر یکی از جامع‌ترین کتاب‌های نجوم و فضا برای دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان است و همه نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند از آن استفاده کنند.

کاظم کوکرم، سرویراستار علمی نسخه دوم «فرهنگنامه نجوم و فضا»، از آثار شایسته تقدیر جشنواره کتاب‌سال اظهار کرد: این فرهنگنامه از سوی انتشارات DK در انگلستان برای نخستین‌بار منتشر شده است. نسخه اول این کتاب که سال 1388 منتشر شد بر مبنای تازه‌ترین نسخه فرهنگ‌نامه فضا از انتشارات DK زیر نظر بابک امین تفرشی گردآوری، تألیف و تنظیم شده بود و بخش اصلی ترجمه آن را شادی حامدی آزاد انجام داده بود. البته علاوه بر ترجمه، اطلاعاتی از تازه‌ترین کاوش‌ها و یافته‌های اخترشناسی نیز به کتاب اضافه شد و بخش‌هایی را خودشان تألیف کردند. در نسخه دوم کتاب، همین رویه حفظ و ضمن تألیف بخش‌های تازه، قسمت‌هایی از آن تصحیح و بازنویسی شد. این کار با مشارکت پوریا ناظمی، آیرین شیوایی، محمدرضا رضایی و خاطره بهی انجام شد. نسخه اول فرهنگنامه نجوم و فضا، جایزه «کتاب برتر» سال 1389 از طرف انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان و عنوان برگزیده جشنواره رشد در سال 1390 از طرف وزارت آموزش‌وپرورش را از آن خود کرده بود.

سردبیر ماهنامه نجوم ادامه داد: سپس در سال 1392 من و جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم این کتاب را مطابق با آخرین یافته‌های علمی روزآمد کنیم بر این اساس تغییراتی در مطالب، محتوا و عکس‌های این کتاب انجام شد و تعدادی مدخل‌ جدید با آخرین کاوش‌هایی که در منظومه شمسی انجام شده بود به همراه کاوش‌هایی که در حوزه کیهان‌شناسی و اختر فیزیک انجام‌شده بود به آن اضافه شد. همچنین عکس‌های کتاب نیز تا حد زیادی تغییر کرد و عکس‌هایی مطابق با آخرین یافته‌های علمی به آن اضافه شد.

وی، بابک امین تفرشی، شادی حامدی آزاد، آیرین شیوایی، پوریا ناظمی، محمدرضا رضائی، خاطره بهی، رضا امیرارجمند و سید‌امیر سادات موسوی را جزو گروه نویسندگان نسخه دوم فرهنگنامه نجوم و فضا و امیرحسین ابوالفتح، بهنام افشار، همایون امیریگانه، بابک امین تفرشی، اُشین دانیلی ذکریان، مسعود صفری، مجید قهرودی، امیر‌رضا کامکار، حامد کریم‌زاده، مهدی مؤمن‌زاده، علی متین‌فر، مجتبی مقدسی، مهدی ناصری، محمدنوروزی، علیرضا وفا و هاتف همایی را ازجمله عکاسانی عنوان کرد که در تهیه این نسخه همکاری داشته‌اند.




منبع: خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
ویدئو کلیپ کوتاه در مورد همکاری آسمان مهر،مهبانگ،آیوتا و خانه نجوم آسمان لوت کرمان.