موفقیت کودکان ایرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی


کودکان ایرانی در بیستمین دوره مسابقات بین‌المللی UCMAS هند حضوری موفق داشتند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، تیم اعزامی به این رقابت‌ها که شامل برگزیدگان مسابقات استانی و کشوری UCMAS بودند در بخش‌های مختلف این مسابقه موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه‌یی (UCMAS)، ترکیبی است از یک ابزار تدریس باستانی - چرتکه - با مهارت‌های مدرن آموزشی برای پویایی و تکامل کل مغز کودک که با ترویج یادگیری و به طور خاص یادگیری ریاضی به عنوان یک هیجان و سرگرمی تلقی شود.

این برنامه آموزشی سال‌هاست که ایجاد شده و بارها مورد آزمایش قرارگرفته و نتیجه آن یک تجربه جهانی همراه با موفقیت بوده است.

سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه‌یی با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای و با بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ شده و با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهن و مهارتهای نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله می شود که در موفقیت دانش آموزان در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد.

به گفته ارائه دهندگان این روش، آموزش طرح توسعه ذهنی UCMAS نه تنها مغایرتی با سیستم آموزش ریاضی در مدارس ندارد بلکه به عنوان مکمل آموزشی با استفاده از تکنیک های مذکور مفاهیم و تصویرسازی ذهنی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

در مسابقات بین‌المللی امسال در سطح Higher A، ایلیا منظم از تهران، الینا رستمی از آذربایجان شرقی و طهورا برام از مازندران موفق به کسب رتبه دوم شدند.

در سطح C این رقابت ها هم مهتا ربیعی از تهران موفق به کسب رتبه دوم شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مسابقات محاسبات ذهنی و چرتکه ای در استان البرز