فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بسیج هویت خود را از قرآن گرفته/ وجود روحیه بسیجی در جامعه به برکت خون شهدا است


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی، حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج، با اشاره به بزرگداشت شهدا در این مسابقات گفت: شهدا کسانی هستند که در راه خدا کشته شده‌اند و اینها به حیات واقعی دست یافتند، البته در این بین نباید از خانواده‌های شهدا غافل شد، زیرا این عزیزان باید ده‌ها سال در مصیبت عزیزانشان صبوری کنند و قطعاً اجر خانواده شهید کمتر از خود شهید نیست. همچنین براساس روایتی، شهید 70 نفر و براساس روایتی دیگر، شهید 700 نفر از خویشان و نزدیکان خود را شفاعت می‌کند. این به خاطر جایگاهی است که شهید در محضر قرآن به دست آورده است.

بسیج هویت خود را از قرآن گرفته است

محمدی، شهید را زنده‌کننده جامعه بیان کرد و گفت: شهید هم خودش زنده است و هم جامعه را زنده می‌کند. وقتی با خون خود آغشته می‌شود، پاکیزه و مطهر شده و نیازی به غسل ندارد. سرزمینی که شهید در آن آرمیده است هم پاک است و خاک پاک سرزمین ما هم به ثمره خون شهدا پاکیزه‌تر شده است.

وی وجود روحیه بسیجی در جامعه را به برکت خون شهدا دانست و گفت: باید به وجود شهدا و همچنین به بسیج که رویشگاه این افراد مطهر است افتخار کنیم. شهدا کسانی هستند که از پرتو قرآن بهره‌مند شده‌اند و یکی از رسالت‌های بزرگ قرآن، یعنی حیات‌بخشی هم نصیب کسانی می‌شود که در معرض پرتو قرآن باشند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، هویت بسیج را برگرفته از قرآن دانست و گفت: بسیج هویت خود را از قرآن اخذ و رسالت خود را در اقامه قرآن در جامعه می‌داند. هدف اصلی بسیج، پیکار تمام‌عیار با غرب است، زیرا آنها به دنبال کمرنگ کردن قرآن در جامعه هستند و با هزاران شبکه ماهواره‌ای و سایت‌هایشان جوانان ما را تحت بمباران تهاجم فرهنگی قرار داده‌اند و تنها راه نجات، پناه بردن به قرآن است، البته هم قرآن صامت و هم قرآن ناطق؛ یعنی عترت.

مثلثی روشنگر برای بشریت

محمدی، مثلث قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حقیقتی روشنگر برای همه بشریت دانست و گفت: پیشنهاد من این است که عنوان دارالقرآن بسیج را، دارالقرآن والعتره تغییر دهید و تلاش شما در کنار گسترش  فرهنگ و قرآن، گسترش فرهنگ اهل‌بیت هم باشد.

وی با اشاره به جذابیت‌های صحیفه سجادیه برای همه ملت‌ها گفت: صحیفه سجادیه آنقدر جذاب است که حتی اهل سنت و سایر ادیان هم عاشق حقایق ناب آن هستند. محور اصلی بشریت در حال حاضر، حقایق ناب صحیفه سجادیه است و رهبر معظم انقلاب هم همواره به این موضوع تأکید دارند و تمسک بر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه می‌تواند ما را به عالی‌ترین درجات برساند.

محمدی، عمل به قرآن را یکی از محورهای فعالیت بسیج دانست و گفت: اینکه رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تأکید دارد برای این است که حفظ مقدمه تفسیر، تدبر و عمل به قرآن است و ما در بسیج به دنبال حافظ و عامل به قرآن هستیم، همچنین باید دارالقرآن بسیج در زمینه ترویج هنرهای قرآنی در بین بسیجیان گام بردارد، زیرا پیامبر اسلام هم با خوشخوانی قرآن، بسیاری از مشرکان را به سمت خود جذب می‌کرد.

وی در پایان همه شرکت‌کنندگان این مسابقات را پیروز دانست و گفت: جایزه و مقام مهم نیست و بدانید که شما اجرتان را گرفته‌اید و نباید به خاطر کم و زیاد مسابقات دلخور باشید زیرا هر کسی در این رقابت‌ها شرکت کرده، پیروز است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NMNEKY


ویدیو مرتبط :
ایستادگی و روحیه بسیجی