اقامه نماز جماعت صبح در مساجد تقویت شود


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید اقامه نماز جماعت صبح در مساجد کشور تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، محمود مظفر در اجلاس نماز که در کرمانشاه برگزار شد، هدف از برگزاری اجلاس نماز را شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه نماز در کشور و تلاش در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف عنوان کرد.

مظفر با تاکید بر اثرات اقامه نماز جماعت در انسان‌ها و با بیان اینکه اگر نماز در زندگی ما جاری و ساری شود می‌تواند نقش مهمی در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و... داشته باشد، گفت: نماز باید در اولویت برنامه‌های ما باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با ابراز تاسف از اینکه گاه صدای اذان بلند می‌شود و خیلی از ما در حال کار و تجارتیم و هیچ توجهی به آن نداریم، گفت: توجه به نماز اول وقت می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات زندگی داشته باشد و نباید از آن غافل شد.

مظفر از نماز صبح به عنوان یکی از مسائلی که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد یاد کرد و خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری نمازهای صبح به صورت جماعت در مساجد کشور شد.

مظفر سپس با بیان اینکه آنچه می‌تواند آسیب‌های جدی به اسلام وارد آورد حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد است، گفت: اگر مسجد را محور زندگی اجتماعی و کاری خود قرار داده و همه امور زندگی ما از مسجد آغاز و در مسجد خاتمه پیدا کنند، در برابر بسیاری از آسیب‌ها مصون خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... کشور باشد، گفت: باید حضور مدیران ارشد و مسئولان در نماز جماعات پررنگ شود، زیرا در این صورت شاهد حضور پررنگ‌تر سایر اقشار نیز در مساجد خواهیم بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید گروه‌های مختلف مردم، ائمه جماعات و مدیران دستگاه‌های اجرایی و... برای ترویج فرهنگ و فریضه نماز بیشتر تلاش کنند، بر لزوم ورود پیدا کردن فعالان فرهنگی در حوزه نماز تاکید کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به نمازخانه‌های بین‌راهی داشت و با بیان اینکه اقدامات خوبی در این نمازخانه‌ها انجام شده است، گفت: با این حال بر کیفیت این نمازخانه‌ها باید همواره نظارت شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اقامه نماز جماعت در تمام مدارس در برخوار