سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چین از طرح پیشنهادی كره شمالی برای توقف فعالیت هسته ای پیونگ یانگ استقبال كرد


به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیك»، «لیو جیه یی» در این رابطه افزود: هر طرح پیشنهادی كه موضوع خلع سلح هسته ای و ایجاد ثبات و آرامش در شبه جزیره كره را از طریق مذاكره دنبال می كند، باید به دقت بررسی شود.
نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با اشاره به اینكه تحریم ها و رزمایش های نظامی به هیچ وجه قادر به كاهش تنش ها در روابط با كره شمالی نخواهند بود ، گفت كه تنها یك همكاری چندجانبه و گسترده راه حل این مساله است.
وزیر امور خارجه كره شمالی هفته گذشته اعلام كرده بود كه در صورت توقف رزمایش های مشترك آمریكا و كره جنوبی در آب های شبه جزیره كره، پیونگ یانگ نیز از پافشاری بر برنامه های هسته ای خود عقب خواهد نشست.
این اولین باری نیست كه كره شمالی، اتمام فعالیت های هسته ای خود را مشروط به توقف رزمایش های مشترك آمریكا دانسته است. این كشور سال گذشته نیز این درخواست خود را مطرح كرده بود.
با این حال آمریكا هر بار با رد این درخواست و توجیه رزمایش های خود با اهداف دفاعی و امنیتی، در مسیر كاهش تنش ها در آب های این منطقه سنگ اندازی كرده است.
این بار نیز «باراك اوباما» رئیس جمهوری آمریكا با اعلام مواضع قبلی خود و رد پیشنهاد كره شمالی، خواستار تغییر در سیاست های كره شمالی شد.
واشنگتن و سئول، سرانجام روز گذشته به بزرگترین رزمایش دو كشور در آب های شبه جزیره كره در چند دهه اخیر كه با شركت بالغ بر 315 هزار نفر و برخی تجهیزات نظامی پیشرفته برگزار شده بود، پایان دادند.
پیونگ یانگ روز گذشته در پایان این رزمایش، آن را بزرگترین تحریك نظامی آمریكا در تاریخ شبه جزیره كره و عامل حركت این منطقه به سمت یك جنگ هسته ای توصیف كرد.
كره شمالی درحالی تحت تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است كه همچنان به برنامه های هسته ای و موشكی خود، كه دیگر یك جنبه نمادین برای نمایش اقتدار این كشور در عرصه بین الملل به خود گرفته است، ادامه می دهد.
آساق ** 9386**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هشدار کره شمالی به سفارتخانه های مستقر در پیونگ یانگ