سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش HTML – بخش ششم: ترکیب لینک و عکس


منوها و بسیاری از المان‌های اچ تی ام ال که هر روزه با آن‌ها مواجه می‌شویم، حاصل ترکیب عکس‌ها و لینک‌ها هستند. در این قسمت ما هم قصد داریم شما را با نحوه لینک کردن یک عکس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 در قسمت‌های قبلی مجموعه آموزش‌های HTML با نحوه‌ی بکارگیری و اضافه‌کردن عکس آشنا شدیم. ولی گاهی پیش می‌آید که دوست داشته باشید به جای یک متن، یک تصویر را به صفحه یا بخش دیگری از سایتتان لینک نمایید. این کار بسیار ساده است و با توجه به اینکه شما اکنون نحوه  لینک کردن متون و نحوه اضافه کردن تصاویر به صفحه را یادگرفته‌اید، نوبت یادگیری ترکیب این دو است. با ما همراه شوید.

اضافه کردن لینک به تصاویر:

تا به اینجای کار نحوه اضافه کردن لینک و تصاویر به صفحات HTML را یاد گرفته‌اید. باور کنید یا نه،  شما آنقدر اچ تی ام ال بلد هستید که یک صفحه اچ‌تی‌ام‌ال‌ ساده را بنویسید. اما برای پیشرفت بهترتان می‌خواهیم قدمی رو به جلو برداریم و نحوه‌ی استفاده از لینک در تصاویر را برایتان شرح دهیم.

مرحله اول: برای اضافه کردن لینک به تصاویر, ابتدا یک تگ لینک  را باز می‌کنیم و آن را برای مثال به زومیت لینک می‌کنیم:

مرحله دوم:‌ این بار به جای نوشتن متن در بین تگ‌های شروع و پایان تگ تصویر یعنی را استفاده می‌نماییم.

   

مرحله سوم : حالا تگ را می‌بندیم و تمام!‌ تصویر قرار گرفته در بین دو تگ حاوی لینک مورد نظر است.

  

نمونه

  

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

logo4

 خلاصه قسمت ششم:

در این قسمت چیزهایی که یادگرفته‌ایم را به صورت کاملا خلاصه مرور می‌کنیم.

در ششمین قسمت از سری آموزش HTML و سی‌اس‌اس با نحوه لینک دادن به تصاویر آشنا شدیم. برای این کار تنها کافیست تا ابتدا تگ را باز کنیم.  سپس تصویر را با استفاده از تگ بین تگ ابتدایی و انتهایی وارد کرده و در نهایت آن  را ببنیدیم. مثل: 


ویدیو مرتبط :
آموزش html بخش ششم