سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درب دانشگاه‌های کرمان به روی قضات باز شود


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدباقر اسلامی صبح امروز در دیدار یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با جمعی از دانشگاهیان در محل سالن اجتماعات دادگستری اظهار داشت: گسترش آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه در راستای اصل 156 قانون و برنامه پنجم توسعه بر عهده قوه قضاییه گذاشته‌شده تا اجرا شود. بحث فرهنگ بر عهده نهادهای فرهنگی است و نهادهای فرهنگی باید پاسخگوی مسائل فرهنگی باشند.

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه کتمان واقعیت‌های جامعه دردی از ما دوا نمی‌کند، عنوان کرد: افزایش برخی جرایم حکایت از ناهنجاری‌ها در جامعه دارد و افزایش دعاوی خانواده حاکی از مشکلاتی است و باید برای این موارد علاجی شود.

اسلامی ابراز داشت: نمی‌خواهیم، دادگستری به جای دانشگاه کار فرهنگی انجام دهد، بلکه قصد داریم، دانشگاه‌ها تعامل بیشتری با دستگاه قضایی داشته‌باشند و درب دانشگاه‌ها باز شده و زمینه را فراهم کنند تا قضات مجرب با استادان دانشگاه در قالب برنامه مشاوره‌ای در بین دانشجویان و استادان وارد شده و مشکلات را مطرح کنند.

وی با یادآوری این موضوع که طرح مشکلات یک بیدارباش برای جامعه است، عنوان کرد: حجم قشر دانشگاهی ما زیاد است و باید از موقعیت دانشجویان و دانشگاهیان استفاده شود.

اسلامی تصریح کرد: غلطیدن دانشجویان به برخی مسائل و ناهنجاری‌ها می‌تواند، مشکلاتی ایجاد کند، همان‌طور که تاکنون ایجاد کرده‌است و اگر بتوانیم دانشجویان را به مسائل مثبت سوق دهیم، آثار مثبتی را به دنبال دارد.

وی افزود: انتظار ما این است که بستر حضور قضات مجرب دادگستری در دانشگاه در راستای توجیه مشکلات جامعه برای دانشگاهیان فراهم شود تا با ارتباط دوسویه در راستای بیان مشکلات جامعه و همچنین کاهش جرایم گام برداریم. قضات می‌توانند، پرونده‌ها را باز کنند و از مسائلی پرده بردارند که موجب افزایش اطلاعات دانشجویان شود.

به گزارش فارس، نشست رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با جمعی از دانشگاهیان به منظور برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و مشاوره‌ای با هدف ارتقای فرهنگ عمومی برگزار شد.

انتهای پیام/80019/الف30/ث3001

http://fna.ir/KH1JOH


ویدیو مرتبط :
باز کردن درب اتومبیل با چاه باز کن !!!!!!!!!!