سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



فاطمه هاشمی: افزایش قیمت داروی تالاسمی خلاف قانون است


سلامت نیوز: مدیرعامل بنیاد بیماری‌های خاص ضمن اشاره به مشکلات درمانی مبتلایان به ام اس و سرطان در عین حال افزایش قیمت داروی بیماران تالاسمی را خلاف قانون دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فاطمه هاشمی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: پیش از این داروهای بیماران تالاسمی رایگان بود اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهدیم که به برخی از داروهای این بیماران هزینه تعلق گرفته است که البته این امر خلاف قانون است و بارها در این زمینه مکاتباتی را با وزارت بهداشت داشته‌ایم.

وی درباره بیماران ام اس نیز گفت: متاسفانه‌ ام اس جزو بیماری‌های خاص نیست اما با پیگیری‌هایی که بنیاد بیماری‌های خاص انجام داد، توانستیم داروهای این بیماران را تحت پوشش بیمه ببریم.

هاشمی افزود: همچنین بنیاد بیماری‌های خاص در پرداخت 30 درصد از «فرانشیز» سهم این بیماران به هر بیمار مراجعه‌کننده به بنیاد کمک می‌کند.

وی افزود: اما مشکل اساسی درباره بیماران ام اس و سرطانی، برند و قیمت‌های مختلف داروهاست و همین موضوع بیماران را سرگردان کرده است.

هاشمی در ادامه صحبتهایش به توزیع حدود 250 دستگاه دیالیز در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: همچنین نیازهای بیماران خاص در 15 استان را مورد بررسی قرار دادیم و این امری معمول است که هر سال انجام می‌دهیم.

وی افزود: دو بخش دیالیز نیز در شاهرود و بروجرد را راه‌اندازی کرده‌ایم اما متاسفانه هنوز وزارت بهداشت مجوز فعالیت را نداده است؛ بروکراسی و قوانین دست و پاگیر در این زمینه زیاد است.


ویدیو مرتبط :
نحوه استفاده صحیح از دستگاه پمپ تزریق داروی تالاسمی