سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هلال‌احمر صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهانیان رساند


حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز جهانی هلال‌احمر در تاریخ 19 اردیبهشت ماه گفت: هدف اصلی هلال‌احمر تسکین آلام و رنج‌های بشری است و زمانی که در حوادث گوناگون پرچم هلال‌احمر برافراشته می‌شود در واقع برای تسکین درد حادثه دیدگان است.

وی افزود: زمانی که انسان دچار حادثه‌ای می‌شود اولین کسی که بالای سر او می‌رسد نماینده هلال‌احمر است، رهبر انقلاب در حکمی که به من دادند گفتند که اهداف هلال‌احمر منطبق با تعالیم اسلام است و هدف دوم این جمعیت مردمی را می‌توان تکریم انسان‌های رنج دیده دانست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اقدامات مؤثر هلال‌احمر در طول سال‌های فعالیت این سازمان گفت: ما هنوز هم زلزله بم و ورزقان را فراموش نکرده‌ایم و هیچ گاه یادمان نمی‌رود که هلال‌احمر ایران در قحطی سومالی و سیل پاکستان چه خدمات ارزنده‌ای را ارائه داد.

حجت‌الاسلام معزی تصریح کرد: سال گذشته در همین ایام بود که هلال‌احمر به کمک مردم مظلوم یمن رفت و نخستین مسأله در رابطه با یمن نه تنها کمک مالی و غذایی بلکه رساندن صدای مظلومیت آنها به گوش جهانیان بود.

وی تصریح کرد: هرچند حرکت این کشتی نجات به سمت یمن 11 روز طول کشید اما بالاخره هلال‌احمر توانست صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش جهانیان و افرادی که براساس سیاست‌های ضدبشری آمریکا خاموش شده بودند، برساند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به اقدامات این سازمان در آستانه سال 95 اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر توانست ظرف 20 روز با راه‌اندازی 1273 پست و پایگاه در جاده‌ها به 76 هزار نفر از مردم خدمت‌رسانی کند و جان 3547 نفر را نجات دهد. 

وی افزود: همچنین در سیل اخیر بیش از 33 هزار نفر امدادرسانی شدند و اعضای جمعیت هلال‌احمر جان بیش از 5 هزار نفر نجات دادند، ضمن اینکه به 10 هزار نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

حجت‌الاسلام معزی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر دولتی نیست بلکه یک سازمان مردم‌نهاد و عام‌المنفعه است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
هلال احمر با صدای بلند، صلیب سرخ را به صحنه یمن بکشاند