سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستور رئیس جمهوری برای پول درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی


مهر/ وزیر بهداشت، از دستور شفاهی رئیس جمهوری برای جداسازی پول بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بر همین اساس، سازمان تامین اجتماعی این پول را باید فقط بابت درمان بیمه شدگان هزینه کند.

دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه متن - حاشیه که شنبه شب از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، به سئوالات و حواشی اتفاقات حوزه سلامت پاسخ گفت.

وزیر بهداشت در واکنش به نظارت بر روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، اظهارداشت: نظارت های متعددی توسط دفتر بازرسی ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات و...، و در وزارت بهداشت نیز مرکز ملی تحقیقات سلامت، این طرح را رصد می کنند.

هاشمی با عنوان این مطلب که شک نداریم اجرای طرح تحول سلامت هزینه های پرداختی مردم را کم کرده است، تاکید کرد: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی در خصوص مشکلات اعتباری برای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: تامین اعتبار طرح بستگی به اراده دولت و مجلس دارد، البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی صراحتا اعلام کرده در بودجه پیشنهادی دولت، تمهیداتی برای تامین اعتبار طرح تحول سلامت پیش بینی کرده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: طبعا دولت با احتساب همه احتمالات، اعتبارات طرح تحول سلامت را تامین خواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه بیمه های پایه و تکمیلی باید پول خدمتی که خریداری کرده اند را بدهند، گفت: بیمه ها در قبال خدمتی که خریداری کرده اند، باید پول بدهند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظرتان در مورد تجمیع بیمه ها چیست، اظهارداشت: در حدی که لازم بود گفتیم و بیشتر از این نیاز نیست.

وزیر بهداشت به پوشش بیمه ای ۱۱ میلیون ایرانی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: بابت این اقدام، باید از دولت تشکر کرد. زیرا، ۸۰ درصد این افراد درآمد زیر یک میلیون تومان داشته اند و تا قبل از بیمه شدن، امکان استفاده از خدمات درمانی را نداشتند.

هاشمی به آمار ۱۶.۸ درصدی افراد فاقد پوشش بیمه ای در کشور تا قبل از دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ۲۴ درصد ساکنان اطراف تهران بیمه نداشتند و اکثریت این افراد درآمد زیر خط فقر دارند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد مراجعان جدید به بیمارستان های دولتی، افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند که نشان می دهد تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، پولی برای مراجعه به مراکز درمانی نداشته اند.

وزیر بهداشت با بیان این مطلب که بهتر است سراغ «حاشیه» نرویم، گفت: مردم «متن» جامعه هستند.

هاشمی با تاکید بر اینکه پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه باید ۳۰ سال پیش اتفاق می افتاد، تصریح کرد: سلامت تا قبل از این دولت، اولویت نهم به بعد دولت های قبلی بوده است و این اقدام دولت یازدهم برای پوشش بیمه ای افراد فاقد بیمه شدگان، جای تقدیر دارد.

وی در ارتباط با وضعیت اعتبارات منایع بیمه ای، به دستور شفاهی رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری دستور دادند سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ای که بابت درمان از بیمه شدگان دریافت می کند در حساب جداگانه ای برود که جز درمان مردم، جای دیگری هزینه نشود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه این پول حتی نباید برای بیمارستان سازی هزینه شود، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی حق تصرف در این پول را ندارد و باید فقط برای درمان بیمه شدگان هزینه شود.

هاشمی با بیان این مطلب که دستور رئیس جمهوری از زمان صدور باید اجرایی شود، گفت: اعتبارات حق بیمه تامین اجتماعی در حوزه درمان تراز مثبت است و اگر این اعتبارات که در حال حاضر برای حق بیمه دریافت می کند صرف درمان شود، ۵۰ درصد مشکلات حل می شود و ۵۰ درصد مابقی نیز سهم بیمه سلامت ایرانیان است.

وی در ادامه به وضعیت پرداخت ها در نظام سلامت اشاره کرد و افزود: اشکالی که به روش پرداخت ها وارد بود، این است که پرداختی ها بر اساس میزان ارائه خدمت بود.

هاشمی با انتقاد از ظلمی که به جامعه پزشکی شده است، گفت: متاسفانه در موضوع پرداخت ها که بخشی از آن سیاسی بود، جامعه پزشکی را هدف قرار دادند.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح تحول سلامت برای پرداخت به پزشکان تخصیص داده شده است، افزود: این پرداختی جایگزین ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان پولی بود که از جیب مردم بابت پرداختی ها در نظام سلامت هزینه می شد.

هاشمی به افزایش دریافتی پزشکان بعد از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: متوسط دریافتی ۱۶۰۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران که نیمه وقت هستند، قبلا ۳.۵ میلیون بود که حالا به ۵.۵ میلیون رسیده است. همچنین استادان تمام وقت که مطب ندارند، قبل از اجرای طرح ۷ میلیون دریافتی داشتند که حالا به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی در واکنش به دریافتی های 50 میلیونی برخی پزشکان، گفت: قبلا هم این میزان دریافتی وجود داشته است. اما، قبلا در قالب دریافتی های زیر میزی اتفاق می افتاد و دلیل آن، رفتاری بود که با جامعه پزشکی داشتیم.

وزیر بهداشت در پایان به ماجرای بیمارستان خمینی شهر و کشیده شدن بخیه صورت صدرا اشاره کرد و افزود: بهتر است نظر نهایی را دستگاه قضائی اعلام کند، اما آنچه گزارش آن را شنیده ام این بوده که آقای پزشک عنوان داشته در شلوغی بیمارستان به شوخی به پرستار گفته بخیه صورت پسربچه را بکشد و پرستار جدی گرفته است.

وی با بیان اینکه تخلف محرز شده است، گفت: پزشک و پرستار فعلا از کار محروم شده اند تا دادگاه رای نهایی را اعلام کند

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مشکلات بیمه شدگان تامین اجتماعی