سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تولید محصولی برای تشخیص فوری اعتیاد


جواد رسایی عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه تربیت مدرس موفق شده‌اند محصولی را تولید کنند که با آن می‌توان اعتیاد به 3 ماده مخدر را در مدت 8 دقیقه تشخیص داد.

وی افزود: این تست از طریق بزاق دهان صورت می‌گیرد و نیاز به هیچ امکانات سخت افزاری ندارد، حتی می‌توان این تست را به صورت میدانی هم انجام داد.

رسایی ادامه داد: از طریق این محصول می‌توان اعتیاد به مورفین،‌ آمفتامین و متا آمفتامین را از طریق بزاق دهان تشخیص داد.

به گفته وی این وسیله به پیشنهاد راهور ناجا تولید شده زیرا براساس نظر راهور ناجا 30 درصد از تصادفات منجر به جرح و فوت تحت تاثیر مواد مخدر است. بنابراین از طریق این وسیله می‌توان در جاده‌ها بررسی اعتیاد را انجام داد.

وی افزود: این وسیله در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است و در حال آزمایش بر روی 10 ماده مخدر دیگر مانند ترامادول، متادون، حشیش، کوکائین و غیره هستیم و در صورتی که راهور ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر درخواست دهند وسیله تشخیص این 10 ماده را نیز ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تشخیص فوری بوسکتس در مورد کاپیتانی ماسکرانو