سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وعده «تلگرام» برای فیلتر کانال های غیراخلاقی در ایران


وعده «تلگرام» برای فیلتر کانال های غیراخلاقی در ایران

خراسان/ وزیر ارتباطات در جریان بازدید از غرفه خراسان اعلام کرد : به دنبال در خواست چندین باره ایران از تلگرام برای مسدود سازی کانال های غیراخلاقی ، مدیران این شبکه برای فیلترکانال ها قول داده اند. دکتر واعظی صبح روز گذشته از غرفه روزنامه خراسان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد و به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد .
وی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت شبکه اجتماعی تلگرام در ایران به خراسان گفت:طبق قول مدیران این شبکه قرار است کانال های غیر اخلاقی از دسترس کاربران ایرانی خارج و مسدود شود.
واعظی اضافه کرد : به دنبال اتفاقاتی که در مورد اختلال تلگرام در پی قطع ارتباط کابلی ما با اروپا و قطعی فیبر نوری افتاد، مدیران تلگرام احساس کردند مشکلی از سوی ایران برای این شبکه ایجاد شده به نحوی که در پی این اختلالات ، یک سری اظهاراتی را مطرح کردند که این اظهارات به قول سیاسیون نوعی فرار به جلو بود اما خوشبختانه خیلی زود متوجه اشتباهات خود شدندوفهمیدند که سوءتفاهمی بیش نبوده و عذر خواهی کردند و کلیه حرف های گذشته خود را پس گرفتند.
واعظی همچنین از قول صریح مدیران تلگرام برای مسدود سازی کانال های غیر اخلاقی در این شبکه خبر داد و گفت : اکنون مدیران این شبکه صراحتا اعلام کرده اند که ما کانال های غیر اخلاقی را می بندیم به طوری که اکنون اغلب این کانال ها مسدود شده است و در عین حال برای باز نشدن این کانال ها به ما قول داده اند .
واعظی در عین حال تاکید کرد:نه تنها تلگرام بلکه هر شبکه ای که به مقررات ایران احترام بگذارد، امکان دسترسی آزاد به اطلاعات آن شبکه را فراهم می کنیم. وزیر ارتباطات تصریح کرد: سیاست ما این است که مردم به شبکه های اجتماعی دسترسی آزاد داشته باشند و بر این اساس از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت می کنیم؛ با این حال سیاست ما این است که شبکه های اجتماعی که قوانین کشور را رعایت کنند، بتوانند آزادانه فعالیت کنند.
وی در این خصوص که هنوز برخی کانال های غیراخلاقی در ایران باز هستند، گفت: اگر کانالی وجود دارد بعد از تصمیمات مسدود کردن بوده و به دلیل فنی 24 تا 48 ساعت برای مسدود شدن کانال های جدید زمان لازم است.وزیر ارتباطات همچنین در غرفه خراسان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص پرونده الکترونیک سلامت وبرقراری زیر ساخت های ارتباطی آن در روستا ها ، از برقراری دسترسی 8 هزار روستا به اینترنت جهت بهره مندی از پرونده الکترونیک سلامت خبر داد .
واعظی تصریح کرد : طبق توافق وزارت بهداشت، با تکمیل روند تجهیز 18 هزار مورد اول، 25 هزار روستای دیگر نیز در نوبت اتصال به اینترنت قرار می گیرد. وزیر ارتباطات همچنین در بخش دیگری از بازدید خود از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبر نگاران در مورد رفع فیلتر فیس بوک نیز گفت: فیلتر شدن و یا نشدن شبکه های اجتماعی ربطی به وزارت ارتباطات ندارد و این وزارتخانه تنها یک نماینده در کارگروه فیلترینگ دارد.
وی در خصوص تشکیل جلسه فیلترینگ در هفته جاری نیز گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم. وی با تاکید بر این که در 8 سال قبل از دولت یازدهم، شبکه اینترنت کشور هیچ توسعه ای نداشته است، اضافه کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم که استفاده مردم، سرعتی بیشتر از توسعه شبکه اینترنت را دارد؛ به نحوی که در ابتدای دولت تنها 3 میلیون و 200 هزار کاربر ADSL در کشور وجود داشت، اما اکنون بیش از 12 میلیون نفر از این فناوری استفاده می کنندو بیش از 20 میلیون نفر از طریق موبایل به اینترنت وصل می شوند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان فیلتر شکن کامپیوتر برای رفع فیلتر تلگرام