سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



دانشجوی دختر ایرانی کفش تاشو ساخت


 دانشجوی دختر ایرانی کفش تاشو ساخت آنا/ دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم موفق به ساخت و تجاری‌سازی کفش تاشوی زیپی شد.
مژگان بقائی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در دو رشته علوم تربیتی، برنامه‌ریزی آموزشی و فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی محلات است و هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و دانشگاه صنعتی قم تدریس می‌کند.

بقائی در مورد کفش تاشوی زیپی می‌گوید: «این کفش از قسمت رویه تا می‌شود و قسمت کفی کفش در قسمت بیرونی قرار می‌گیرد. دور تا دور این کفش زیپی تعبیه شده است و زیپ در قسمت خارجی کار قرار می‌گیرد. جنس رویه این کفش از جنس نانو و آنتی‌باکتریال، یعنی ضد بو و ضد قارچ است و نم و رطوبت را به خود نمی‌گیرد».

به گفته وی، این کفش مناسب برای افراد ورزشکار است که کفش مخصوص ورزش مدارس و سالن‌های بدنسازی و دیگر رشته‌های ورزشی داخل سالن به صورت عمومی کاربرد دارد. این کفش کیف مخصوصی دارد که بعد از اتمام کار کفش تا شده را درون آن قرار می‌دهند تا از نظر بهداشتی کار تائید می‌شود.

وی می‌افزاید: «از مزایای این طرح ابداعی جدید مخصوصا در صنعت تولید کفش کتانی کم‌حجم بودن نمونه است. همچنین این طرح قابلیت شست‌وشو دارد».

ویژگی درمانی
به گفته بقائی، این کفش به دلیل انعطافی که دارد، قابلیت گذاشتن قطعه لاانگشتی را دارد و در نتیجه می‌تواند برای افرادی که انحراف غضروفی شست پا دارند، مناسب باشد. همچنین به دلیل همین انعطاف‌پذیری و پد مناسبی که می‌توان درون آن کار گذاشت، افرادی که خار پاشنه پا دارند، می‌توانند از این کفش استفاده کنند.

ایده اصلی
بقائی می‌گوید: «نخستین بار ایده ساخت چنین کفشی در مساجد به ذهنم آمد. زمانی که به مساجد می‌رفتم، می‌دیدم که افراد مجبورند کفش‌های خود را دربیاورند و در پلاستیک بگذارند و این امر اصلا خوشایند نبود زیرا احساس می‌کردم که کفش‌ها آلوده هستند و گاهی بو می‌دهند. اما کفش تاشوی زیپی به دلیل رویه نانوئی که دارد، گرد و غبار و آلودگی را به خود نمی‌گیرد و چون کفی آن هم داخل قرار گرفته است، به هیچ عنوان در هنگام جمع کردن کفش، دست آلوده نمی‌شود».

ویژگی‌ها و کاربردها
به گفته بقائی، تمامی مواد و قطعات مورد نیاز برای ساخت این کفش در داخل کشور وجود دارد و در نتیجه به آسانی می‌توان این کفش را تولید انبوه کرد.

بقائی می‌گوید: «در طرح‌های آینده قصد داریم که بند را از این کفش حذف کنیم و جورابی عرق‌گیر از جنس نانو در طرح اسپرت دوخته به کفش تعبیه کرد تا بعد از اتمام کار همزمان کفش و جوراب را شست‌وشو کرد. با این کار بوی بد پا را به داخل کفش منتقل نخواهیم کرد و دیگر نیازی به بستن بند نیز وجود نخواهد داشت. این طرح قرار است بعد از عید تولید شود».

وی می‌افزاید: «جنس این کفش کتانی از یک ماده منعطف است که تا شش ماه هم اگر بسته بماند، آثار مخربی روی کفش برجا نخواهد ماند».

به گفته وی، این کفش مورد استفاده برای دانش‌آموزان است تا به راحتی بتوانند کفش مورد نیاز زنگ ورزش را با خود حمل کنند. همچنین دانشجویان و موسسات داخلی نیز می‌توانند از این کفش‌ها استفاده کنند.

این طرح در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف آماده تولید و عرضه است و قیمت این کفش 50 هزار تومان تعیین شده است.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آنا


ویدیو مرتبط :
طریق ساخت تخم مرغ تاشو - آزمایش های کودکان