سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش اردوغان به سخنان پوتین در خصوص حمایت ترکیه از داعش


به گزارش ایرنا، وی که در کاخ ریاست جمهوری خطاب به گروهی از نمایندگان مدیریت های محلی که از نقاط مختلف ترکیه آمده بودند، بدون ذکر نام پوتین گفت: اکنون می گویند که ترکیه نفت داعش را می خرد که خیلی جای تاسف دارد.
او پوتین را به اثبات ادعای خود دعوت کرد و گفت: کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند، باید اثبات کنند و در غیر این صورت، هیچکس نمی تواند به ترکیه افترا بزند.
اردوغان با تاکید بر اینکه نگاه ترکیه به مردم منطقه به خاطر رویکرد دوره ای کشورها تغییر نخواهد کرد، گفت: ما در جغرافیای بزرگ به مسائل همچون مسائل ترکیه نگام می کنیم.
او تصریح کرد: مساله سوریه، همانند عراق و کریمه مساله اصلی ترکیه است و ما درد هر بمبی که به سوریه انداخته می شود را در سینه حس می کنیم. ترکیه هر آنچه را که در درگیری های بوسنی، قره باغ حس می کرد، اکنون در سوریه نیز حس می کند.
اردوغان با تکرار این ادعای خود که، کسانی در سوریه تحت لوای مبارزه با داعش، گروههای میانه روی در حال مبارزه با دولت بشار اسد را هدف گرفته اند، گفت: برخی در صدد اجرای طرحهای متفاوتی در منطقه هستند. ترکمن های منطقه بایربوجاک سوریه را هدف گرفته اند.
اردوغان با ادعای این که، هیچ کشوری مانند ترکیه صمیمانه با داعش به طور جدی مبارزه نمی کند، گفت: ترکیه این گروه را در سال 2005 میلادی با اسم قبلی آن به عنوان سازمان تروریستی شناخته بود و با اسم فعلی آن از سال 2013 میلادی نیز به مبارزه خود ادامه می دهد.
وی گفت: ترکیه خود با حملات داعش روبه رو شده و 140 شهروند ما قربانی حملات انتحاری آن ها شده اند و 7 تن از نیروهای امنیتی ما نیز در مبارزه با داعش جان خود را از دست داده اند.
اردوغان با اشاره به اینکه در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه داعش، 800 عضو این گروه دستگیر شدند و برای مسدود کردن راه قاچاق نفت داعش تلاش گسترده ای صورت گرفته، گفت: تاکنون 79 میلیون لیتر مواد سوختی قاچاق در این رابطه توقیف شده است.
وی با اشاره به حادثه حمله به کامیونهای ترکیه ای حامل کالا به سوریه در نزدیکی مرز این کشور نیز گفت: به ما می گویند شما فقط کمک های انسانی داشته باشید، بعد کامیونهای حامل این کمک ها را هدف گرفته و به دروغ می گویند با داعش مبارزه می کنیم. نه چنین نیست و شما برای تخلیه شمال لاذقیه با همکاری رژیم سوریه، ترکمن ها و هم کیشان ترک و مردم سوریه را هدف می گیرید.
رئیس جمهوری ترکیه با رد سخنان پوتین در خصوص خرید نفت داعش مدعی شد در واقع حکومت بشار اسد خریدار و هم دست داعش است ! و کسانی که نماینده واقعی مردم سوریه را که از سوی 120 کشور به رسمیت شناخته شده هدف گرفته اند، در واقع آنها از داعش حمایت می کنند.
او با تاکید بر اینکه داعش یک پروژه برای تخریب اسلام است و وجهه اسلام می باشد، گفت: ترکیه هیچ فرقی بین سازمانهای تروریستی قائل نیست و برای ما، داعش، PYD ( حزب اتحاد دمکراتیک سوریه ) و YPG ( نیروهای مقاومت مردمی – شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک)، بوکوحرام و الشباب و پ.ک.ک یکی است. وی با اشاره به این که داعش بزرگترین ضرر را به اسلام می رساند، افزود: ترکیه خصومتی با روسیه ندارد.
اردوغان در خصوص سرنگونی جنگنده روسیه در روز سه شنبه در نزدیکی مرز این کشور با سوریه نیز گفت: ترکیه در خصوص حراست و حفاظت از حریم خاکی و آبی خود در حال آماده باش است. قواعد تعامل خود را در خصوص کسانی که می خواهند به مرزهای ترکیه نزدیک بشوند، آشکارا اعلام کرده است .
«صبح روز سه شنبه نیز به هواپیمای نظامی که ملیت آن شناسایی نشده بود، به دفعات هشدار داده شد که حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و دور شود. بعداز هدف قرار گرفته شدن، تعلق آن به روسیه روشن شده است. ستاد فرماندهی و وزارت خارجه ترکیه توضیحات فنی لازم را در این زمینه به مخاطبان خود داده است.»
او با تاکید بر اینکه ترکیه شراکت راهبردی با روسیه دارد، گفت: اما این شراکت همبستگی می خواهد و نباید ترکیه تهدید شود، این مایه یاس ترکیه شده است.
«افزون بر این بعد از نقض سه یا چهار بار حریم هوایی ترکیه، این کشور علیه جنگنده ای که تعلق آن به کشوری روشن نبود، دست به عملیات زده است.»
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه سخنان مبسوط خود گفت: به حمایت خود از معارضان سوریه و ترکمن های سوری ادامه خواهیم داد. چرا که این انسانها مظلوم واقع شده اند. آنها (ترکمن ها) از خاک خود دفاع می کنند.
اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه به طور مستقیم، نه علیه روسیه و نه علیه کشور دیگری مداخله نظامی نکرده است، گفت: از همه هم انتظار دارد، به حق حاکمیت این کشور احترام بگذارند. ترکیه در این مساله محق است و نباید دامنه موضوع را به روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور کشاند.
او تصریح کرد که اگر این حادثه (موضوع ادعایی تجاوز به حرییم هوایی) بار دیگر هم تکرار شود، باز همین پاسخ را خواهند داد.
خاورم/2011**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حمله انتحاری به کردهای ترکیه و واکنش اردوغان