سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«سامانی» و «یوان» جایگزین دلار در مبادلات تاجیکستان و چین شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، از امروز در شهر «اورومچی» چین مراسم مبادله کالا بین تاجیکستان و چین با پول ملی این کشورها «سامانی» و «یوان» به طور رسمی آغاز شد.

بر طبق این قرارداد، از این به پس تاجران تاجیک می‌توانند بدون دلار از چین توسط یوان ارز ملی این کشور محصولات و کالا خریداری کنند.

این قرارداد در مورد مبادله کالا و محصولات با سامانی تاجیکی و یوان چینی 3 سپتامبر (مهرماه) سال جاری به امضا رسیده بود.

بانک ملی تاجیکستان قبلا گفته بود که با هدف جلوگیری از تورم سامانی در برابر دلار، راهی برای مبادله کالا بدون دلار ایجاد خواهد کرد.

مبادله کالا میان تاجیکستان و چین با اصول مبادله ارزی میان بانک‌ها در یک مدت تعیین شده صورت می‌گیرد و «دوشنبه» در نظر دارد، برای این کار از چین تا یک میلیارد یوان (500 میلیون دلار) پول دریافت کند.

تجربه معاملات پولی با ارز کشور سرمایه گذار در اقتصاد جهان پدیده تجربه شده‌ای است.

چین قبلا نیز با ده‌ها کشور دیگر نیز چنین همکاری‌ها را صورت داده است و تعدادی از کشورهای مختلف دنیا از این روش استقبال کرده‌اند.

یوان چین از جنبه استفاده در معاملات تجاری و مالی جهان پس از پوند انگلیس در مقام چهارم جای گرفته و 3 درصد معامله جهانی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/9WWN1N


ویدیو مرتبط :
4/6 میلیارد دلار مبادلات تجاری ایران و ترکیه