سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود به آموزش از راه دور پس از ۱۸ سالگی/ اعلام چگونگی ادامه تحصیل افراد بیسواد


گودرز شاهمرادی، مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و با اشاره به حداقل و حداکثر سن پذیرفته شدگان در آموزش از راه دور، اظهار داشت: افراد می‌توانند از سن 18 سالگی برای ادامه تحصیل وارد آموزش از راه دور شوند.

وی افزود: این سن برای پذیرش محصلان در مدرسه بزرگسالان 16 سال است اما حضور در کلاس‌های درس مدارس بزرگسالان حضوری است اما این موضوع در آموزش از راه دور نیمه حضوری بوده و برای هر درس 6 ساعت رفع اشکال برگزار می‌شود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه 2 گروه می‌توانند در مراکز آموزش از راه دور تحصیل کنند، خاطرنشان کرد: بزرگسالان و افراد لازم التعلیم می‌توانند وارد مراکز آموزش از راه دور شوند.

وی افزود: افراد لازم التعلیم مشروط به داشتن مجوز کمیسیون خاص برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش از راه دور هستند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر فردی 10 سال سن داشته باشد و بیسواد باشد آیا می‌تواند در مدارس عادی ثبت نام کند یا باید به آموزش از راه دور برود؟»، تصریح کرد: مسئولیت آموزش تا پایان دوره ابتدایی برای افرادی که در سن تحصیل نباشند با سازمان نهضت سوادآموزی است و پس از دوره ابتدایی با آموزش از راه دور خواهد بود.

شاهمرادی تأکید کرد: آموزش و پرورش فقط مکلف است به افراد در سن قانونی خدمات آموزشی ارائه کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شوخی کردم(ادامه تحصیل)