فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ارسال 200 مقاله به دبیرخانه هفدهمین كنگره بین المللی نهج البلاغه


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جمال الدین دین پرور روز چهارشنبه در حاشیه دومین پیش نشست این كنگره در مدرسه امام سجاد (ع) قم اظهار داشت: این تعداد مقاله از بیش از یك سال پیش تاكنون به دبیرخانه ارسال شده است، و علاقه مندان تا دو ماه دیگر نیز برای ارائه مقالات خود فرصت خواهند داشت.
وی با بیان اینكه این كنگره به احتمال قوی اواخر شهریور ماه سال جاری و همزمان با دهه ولایت و ایام عید سعید غدیرخم با حضور شخصیت های عالی رتبه كشور در قم برگزار خواهد شد، تصریح كرد: محور اصلی كنگره هفدهم نهج البلاغه عهدنامه حضرت علی (ع) به مالك اشتر است، و تمامی مقالات ارسال شده نیز پیرامون این موضوع هستند.
دین پرور با تاكید بر اینكه سیستم های اداری كشور نیازمند تحول است، افزود: بدون شك این تغییر و دگرگونی برای تسریع در امور مختلف و همچنین رفع مشكلات مردم در مراجعات آنها به دستگاه ها و سازمان های مختلف ضروری است.
وی با اشاره به عهدنامه مالك اشتر آن را بهترین الگو برای ایجاد یك سیستم نو و جدید و در حقیقت تحول اداری در كشور عنوان كرد، و اذعان داشت: تاكنون در این زمینه تفسیرهای متعددی مطرح شده است، اما مهمترین كه خلایی وجود دارد، عدم تبدیل شدن آن به طرح و لایحه قانونی است.
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه از مهمترین هدف های برگزاری كنگره یاد شده را كاربردی كردن مفاد مندرج در این عهدنامه جهت استفاده در امور مختلف مربوط به اداره كشورذكر كرد، و افزود: تلاش همه برگزار كنندگان این كنگره بیش از همه این است تا مقالاتی كه از سوی استادان، محققان دانشجویان و دانش پژوهان مختلف در رابطه با این موضوع ارائه می شود، را به دولت و مجلس شورای اسلامی بدهند، تا از سوی این نهادها اقدامات لازم جهت تبدیل آن به قانون انجام شود.
7403/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حکمت های نهج البلاغه 100تا 200