ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



غلبه مردانی بر حریف فرانسوی / مرد المپیکی طلایی شد


به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه مسابقات فینال گرندپری 2015، که با حضور 64 تکواندوکار از 28 کشور در بخش مردان و بانوان در سالن "سالادوآرماس" شهر "مکزیکوسیتی" در حال پیگیری است. سجاد مردانی در دومین و آخرین روز از این مسابقات با شکست حریفان خود به فینال این رقابت‌ها راه یافت. مردانی در بخش پایانی این مسابقات با "ام بار اندیایه" از فرانسه مبارزه کرد و با پیروزی مقابل حریف خود به برتری دست یافت. حریف فرانسوی در حالی که یک بر صفر عقب افتاده بود، با حرکتی غیرورزشی و ناجوانمردانه ضربه‌ای را به صورت مردانی کوبید و باعث شد تکواندوکار کشورمان تعادل خود را از دست بدهد و در نهایت داوران رای به برتری نماینده کشورمان دادند و او را به عنوان حریف پیروز اعلام کردند.

 مردانی در مرحله نیمه نهایی وزن 80+ کیلوگرم، به مصاف "جسور بایکازوف" از ازبکستان رفت و توانست با شکست نماینده قدرتمند ازبک ها که تاکنون سابقه باخت به هوگوپوشان ایران را نداشت، فینالیست شود.
مردانی در اولین مبارزه اش در این رقابت‌ها، به مصاف "رادیک ایساو" از آذربایجان رفت و در پایان 3 راند مبارزه توانست با نتیجه یک بر صفر از سد قهرمان جهان 2015، قهرمان اروپا 2014 و قهرمان بازی‌های اروپایی 2015 بگذرد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

مسابقات فینال گرندپری G8 است و به نفر اول هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ برای کسب سهمیه ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

در این رقابت‌ها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجوز حضور دارند و این مسابقات آخرین رویدادی بود که امتیاز آن برای رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه می‌شد و با پایان این رقابت‌ها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را بدست می‌آورند. تیم ملی تکواندوی کشورمان در 3 وزن 58-، 80- و 80+ کیلوگرم توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سهمیه المپیک را بدست آورد.

در وزن 80+ کیلوگرم هم نماینده ازبکستان که در نیمه نهایی به مردانی باخته بود، به مدال برنز رسید.

بهنام اسبقی نماینده وزن 68 - کیلوگرم تیم ملی تکواندوی ایران با شکست مقابل نماینده کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد و شانس رسیدن به المپیک برزیل را از دست داد.

 

انتهای پیام/آ

http://fna.ir/SAWFD0


ویدیو مرتبط :
شهرداری اردبیل بر حریف تهرانی خود غلبه کرد