سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اتحاد اردوغان _سعودی ؛ ژنو ساید به راه انداخته اند/ ارتباط اعدام «نمر» با سفر دیکتاتور ترک؟!


سال 2016 با این دو خبر آغاز شد. اعلام خلافت هیتلری اردوغان و اعدام شیخ نمر و یاران شیعه اش در عربستان. این دو همزمان است و بی شک با هم مرتبط است. واقعیت اینست که جامعه جهانی قدرت بازدارنگی اش را برای جلوگیری از جنایت علیه بشریت از دست داده است. وگرنه این دو حکومت ، در این تصویر ترس آلود از آینده بشر ، تصمیمی دیگری می گرفتند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اتحاد اردوغان _سعودی ؛ ژنو ساید به راه انداخته اند/ ارتباط اعدام «نمر» با سفر دیکتاتور ترک؟!علی صارمیان ، سرویس سیاسی «انتخاب» : سال 2016 با این دو خبر آغاز شد. اعلام خلافت هیتلری  اردوغان و اعدام شیخ نمر و یاران شیعه اش در عربستان. این دو همزمان است و بی شک با هم مرتبط است. واقعیت اینست که جامعه جهانی قدرت بازدارنگی اش را برای جلوگیری از جنایت علیه بشریت از دست داده است. وگرنه این دو حکومت ، در این تصویر ترس آلود از آینده بشر ، تصمیمی دیگری می گرفتند.

جامعه جهانی یکبار در خلال کنفرانس صلح ورسای در 1919 یک سیستم بین‌المللی دادگستری برای محاکمه قیصر آلمان و رهبران عثمانی وسایر جنایتکاران جنگ جهانی اول پیش بینی کردند. این امردر  "کمیسیون مسئولیت ها " مطرح شد و برای مواردی که باید برای مرتکبین کیفرخواست تنظیم شود کمیته ای از متخصصین را برای تشخیص و شناسائی تخلفات تشکیل دادند تا مطالعه و توصیه های لازم را بنماید. و بنا بود که رهبران کشورهای شکست‌خورده را به اتهام نقض حقوق بین‌الملل و"قوانین جنگ" محاکمه کنند.

"کمیته کارشناسان" تشکیل شد و مواردی هم از جمله کشتار ارامنه را نیز در فهرست خود گنجاندند ولی مسائل و گرفتاریهای بعد از جنگ و تقسیم غنائم آنقدر زیاد و اولویت کشورها آنقدر متفاوت بود که این کار سروسامانی نیافت و معلق ماند و عملا به جائی نرسید.

آیا اعدام و قتل انسانها توسط ایدئولوژی ترکی –سعودی در عراق و شامات مصداق جنایت جنگی و علیه بشریت نیست؟ اگر یکبار جامعه جهانی در کشتار ارامنه در سال 1919 تصمیم قاطعی می گرفت ، دول سعودی و اردوغانی جرات به اینچنین جنایاتی نداشت.دولت هم پیمان این دو رژیم یعنی ایالات متحده دراین باره مسول است و نباید چنانچه قطعنامه ای در شورای حقوق بشر یا شورای امنیت صادر شود ، آن را وتو کند. چرا که زمینه یک جرم جهانی را تسهیل کرده است.

مسولیت دیوان بین المللی کیفری icc در این باره کاملا مشخص است و باید در مورد جنایت برنامه ریزی شده سعودی _ اردوغانی دادستان این دیوان وارد عمل شود. شورای امنیت نیز می تواند تشکیل جلسه دهد . اینها مطالبه افکار عمومی است زیرا دولت سعودی چه در داخل و چه توسط مزدورانی چون بوکوحرام و داعش و القاعده ، یک ژنوساید و نسل کشی به راه انداخته است. همه امیدها به وجدان و افکارعمومی است که مساله را بدون در نظر گرفتن مذهب قربانیان محکوم  محکوم سازد و زمینه دادگاه کیفری در مورد حاکمان مسول سعودی و هیتلر مسلمین که در مسجدالحرام احرام می بندد و سفرش موجب تسریع در جنایت آل سعود میشود برقرار شود.

ژنوساید یک جرمبر علیه کل بشریت  است که طبق اساسنامه icc  موجب مداخله دیوان بین المللی کیفری میشود. افکار عمومی دراینباره باید زمینه را برای محاکمه این جنایتکاران مهیا کنند.


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر