سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موسسه انگلیسی ظریف را «ریسک‌پذیرترین» سیاستمدار سال 2015 معرفی کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه «گلوبال ریسک اینسایتز»، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را «ریسک‌پذیرترین سیاستمدار سال 2015» معرفی کرد.

علت این انتخاب، اعطای فرصت تعامل با جامعه بین‌المللی و اقتصاد جهانی به ایران اعنوان شده است.

 

 «گلوبال ریسک اینسایتز» با اشاره به اینکه سال 2015، شاهد تحولات عظیمی در زمینه خشونت بوده، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را از جمله رخدادهای مثبت در عرصه جهانی دانسته است. 

این پایگاه همچنین با اشاره به اینکه قضاوت درباره موفقیت کامل این توافق هسته‌ای هنوز زود است نوشته دیپلماسی و بیانات ماهرانه ظریف به ایران و آمریکا امکان حضور بر سر یک میز را داده است.

ایران و گروه 1+5، در تیرماه سال جاری به توافقی برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند. در این توافق، دولت‌ آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا، از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران منع شده‌اند.

با وجود این، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه قانونی را درباره اعمال محدودیت در تردد سفرکنندگان به ایران وضع کرده که از آن به عنوان نوعی تحریم ثانویه یاد می‌شود.

انتهای پیام/  

 

 

http://fna.ir/CQZ2YW


ویدیو مرتبط :
موسسه مطالعات امریکا : حضور ظریف در برنامه داووس 2015