سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بدون داشتن شناسنامه و کارت ملی چگونه می توان رای داد؟


بدون داشتن شناسنامه و کارت ملی چگونه می توان رای داد؟خبرآنلاین/ حدود سه میلیون نفر در ایران کارت ملی ندارند. اما برای شرکت در انتخابات نیاز به داشتن کارت ملی و شناسنامه هست. اگر یکی از این دو سند هویتی را نداشته باشید، چطور می توانید رای بدهید؟
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ثبت احوال تمهیدی اندیشیده است تا در روز انتخابات هم دفاتر ثبت احوال در سراسر کشور خدمات هویتی انجام دهند.

مدیر کل روابط عمومی و همکاری های بین المللی سازمان ثبت احوال با تاکید بر این که داشتن شناسنامه و شماره ملی در انتخابات الزامی است می گوید: شناسنامه تمام کسانی که به دلایل مختلف مانند تغییر در نام و نام خانوداگی ،مستعمل شدن شناسنامه و مفقود شدن شناسنامه برای دریافت شناسنامه اقدام کرده اند تا قبل از زمان برگزاری انتخابات تحویل آنها داده خواهد شد.

سید مجید نبوی ادامه می دهد: ما آمادگی داریم برای کسانی که دسترسی به شماره ملی خود ندارند گواهی شماره ملی صادر کنیم تا با خیال آسوده در انتخابات شرکت کنند. سامانه ای در اختیار وزارت کشور گذاشته شده است تا از دادن رای های تکراری که ممکن است به وسیله شناسنامه های جعلی داده شود، جلوگیری شود.

او این وعده را هم می دهد که در روز برگزاری انتخابات تمام اداره های ثبت احوال دایر است و اگر در نقطه ای از کشور اداره هم وجود نداشته باشد، از سوی سازمان ثبت احوال نماینده ای معرفی خواهد شد.

به این ترتیب، شرکت کنندگان در انتخابات که فاقد شناسنامه و کارت ملی هستند می توانند ظرف امروز و فردا و حتی خود روز انتخابات، با مراجعه به این دفاتر نسبت به حل مشکلشان اقدام کنند تا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
‫ملی بدون کارت؛ جانبازی بدون شناسنامه و کارت ملی!‬