سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش ۱۲ پله‌ای شاخص کل بورس/ بازار سهام روی مدار بازاردومی‌ها


به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 24 آبان ماه 94 با افزایش 12 واحدی روی رقم 63 هزار و 83 واحد ایستاد.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افزایش 5 واحدی به عدد 24 هزار و 568 واحد دست یافت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 99 واحد کاهش نمایشگر عدد 70 هزار و 68 واحد بود. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 71 واحدی به عدد 43 هزار و 799 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 497 واحد افزایش عدد 139 هزار و 979 واحد را تجربه کرد.

ارزش روز بازار به ۲۷۲ هزار میلیارد تومان رسید و امروز ۸۹ میلیارد تومان اوراق بهادار و حق تقدم سهام توسط معامله گران بورس داد و ستد شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با سه واحد افزایش عدد 707 واحد را برای خود ثبت کرد.

براساس این گزارش؛ طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج ا ا با 44 واحد، پتروشیمی پردیس با 25 واحد و مخابرات ایران با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 33 واحد، ایران‌خودرو با 23 واحد و ملی صنایع مس ایران با 16 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس؛ ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 89 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 737 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 36 هزار و 638 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خارک سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، رینگ‌سازی مشهد، سیمان بهبهان، کارخانجات صنعتی آزمایش، سبحان‌دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمان ایران نوسازی و ساختمان تهران کشت و صنعت چین چین، قند مرودشت، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن، قند ارومیه متوقف شدند.

به گزارش فارس؛ امروز معاملات کد به کد حقوقی‌ها در نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه میهن با 40 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با 6 میلیون سهم به ارزش 754 میلیون تومان، پالایش نفت اصفهان با 5.6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان، پتروشیمی مبین با 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان پیگیری و دنبال شد. در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران نیز همچنان بازارگردان این سهم سرگرم جابه جایی سهام میان کد حقیقی و حقوقی شرکت است.

امروز همچنین در نماد کنتورسازی ایران در حالی که عرضه‌های تدریجی حقوقی سهم اندکی باعث نگرانی خریداران برای جایگیری در صف خرید این سهم شد اما در پایان معاملات امروز با معامله دو میلیون سهمی به شکل‌گیری صف خرید ناپایدار در این سهم رضایت داد.

در این سهم انتظارها برای عبور از سقف تاریخی هزار و 600 تومانی به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است. 

در نماد معاملاتی شرکت آزمایش نیز امروز پس از بازگشت این سهم از مجمع فوق‌‌العاده سهامداران با رشد 160 درصدی قیمت تابلو همراه شد. در این سهم فسیل‌شده به تازگی خبرهایی مبنی بر مصادره سودآورترین شرکت وابسته به سهام‌دار عمده (پارس‌پک) از سوی بانک توسعه صادرات خبر می‌رسد.

هیات‌مدیره آزمایش بنا دارد با افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای خروج از زیان انباشته 103 میلیارد و 693 میلیون تومانی خود تلاش کند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز شاهد تکاپوی اغلب معامله‌گران نوسان‌گیر در گروه‌های کوچک بازار از جمله دارویی‌ها و قندی‌ها و برخی تک‌سهم‌ها برای دل‌خوش کردن به بازدهی اندک چند روزه بود.

بازاری که طی روزهای آینده شاهد رفت و آمد هیات‌های سرمایه‌گذاری خارجی و بورس‌های دنیا برای آشنایی با پتانسیل‌های آن است.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
افزایش شاخص بورس