انتشار بنچمارک‌های هواوی P9


چیپست Kirin 955 دارای هشت هسته پردازشی است که 4 هسته آن از نوع پرسرعت Cortex-A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز بوده (0.2 گیگاهرتز سریع‌تر از Kirin 950) و 4 تای دیگر Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز هستند.

هواوی پرچم‌داران خود P9 و P9 پلاس را با چیپست جدید Kirin 955 خود معرفی کرد. با وجود این‌که بنچمارک‌ها همیشه نمی‌توانند ملاک مقایسه عملکرد گوشی‌های هوشمند باشند اما می‌توانند یک دید کلی مناسب به ما بدهند. در اینجا نتایج بنچمارک هواوی پی 9 را می‌توانید با پرچم‌دارانی مثل گلکسی اس 7، ال‌جی جی 5، آیفون 6اس و همچنین هواوی میت 8 مقایسه کنید.

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

چیپست Kirin 955 دارای هشت هسته پردازشی است که 4 هسته آن از نوع پرسرعت Cortex-A72 با سرعت 2.5 گیگاهرتز بوده (0.2 گیگاهرتز سریع‌تر از Kirin 950) و 4 تای دیگر Cortex-A53 با سرعت 1.8 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی نیز Mali-T880MP4 با چهار هسته است. در مقابل اسنپ‌دراگون 820 از 4 هسته پردازشی Kryo به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 530 و اکسینوس 8890 نیز از هسته‌های Mongoose در کنار پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای Mali-T880MP12 استفاده می‌کند. در این بنچمارک‌های از نسخه اکسینوس گلکسی اس 7 استفاده شده و عملکرد نسخه اسنپ‌دراگون احتمالاً شباهت زیادی به جی 5 ال‌جی خواهد داشت.

GeekBench

این بنچمارک توانایی خام پردازشی را محک می‌زند. همان‌طور که می‌بینید در بخش چند هسته‌ای گلکسی اس 7 با وجود فرکانس پایین‌تر پردازنده (2.3 گیگاهرتز) به لطف معماری سفارشی Mongoose از پرچم‌داران هواوی پیش افتاده اما نکته تعجب‌برانگیز بالاتر بودن امتیاز Mate 8 با وجود استفاده از چیپست قدیمی‌تر Kirin 950 است که شاید دلیل آن نهایی نبودن نرم‌افزار پی 9 باشد. وب‌سایت GSMArena ادعا می‌کند پی 9 در طول بنچمارک‌ها داغ نشده و به همین دلیل کاهش فرکانس پردازنده در نتیجه دمای بالا را نمی‌توان عامل این اختلاف دانست. آیفون 6اس و جی 5 ال‌جی نیز به دلیل تعداد هسته‌های کمتر در بخش چندهسته‌ای عقب افتاده‌اند.

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

در بخش تک‌هسته‌ای اما اوضاع کاملاً متفاوت بوده و این آیفون 6اس و جی 5 هستند که پیشتاز شده و پس از آن‌ها با اختلافی اندک گلکسی اس 7 قرار دارد. هواوی پی 9 و میت 8 در این بخش نتوانسته‌اند به امتیاز مناسبی دست پیدا کنند.

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

Basemark OS 2.0

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

در این آزمون پی 9 باز هم نتیجه مشابهی نسبت به میت 8 کسب کرده و با وجود بالاتر بودن آیفون، گلکسی اس 7 و جی 5 این اختلاف‌ها تا رسیدن به گلکسی اس 6 بسیار ناچیز هستند.

GFXBench

و اما بنچمارک‌های گرافیکی هیچ‌گاه به نفع چیپست‌های ساخت هواوی نبوده‌اند. این شرکت به هر دلیلی از تعداد هسته‌ای کمتری در پردازنده‌های گرافیکی Mali استفاده می‌کند و همین عامل باعث شده تا پی 9 حتی به پرچم‌داران سال گذشته مثل اکسپریا زد 5 یا گلکسی اس 6 هم نرسد. در بخش offscreen 1080p که تقریباً تمامی بازی‌ها با این وضوح اجرا می‌شود جی 5 و گلکسی اس 7 امتیاز تقریباً مشابه نزدیک به 30 فریم بر ثانیه را کسب کرده‌اند و پی 9 و میت 8 تنها به نرخ 10 فریم دست پیدا کرده‌اند.

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

در بخش onscreen با وجود این‌که گلکسی اس 7 و جی 5 برخلاف سایر رقبا مجبور به پردازش 78 درصد وضوح بیشتر هستند اما باز هم پی 9 نتوانسته خود را به پرچم‌داران رقیب برساند. گفتنی است بخش onscreen تنها مربوط به بازی‌های واقعیت مجازی است که بهتر است در وضوح QHD اجرا شوند.

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

Basemark X

انتشار بنچمارک‌های هواوی P9

این بنچمارک که باز هم توان گرافیکی را آزمایش می‌کند حدود 9 درصد پیشرفت را در پی 9 نسبت به میت 8 نشان داده اما باز هم گلکسی اس 7، ال‌جی جی 5، گلکسی اس 6 و اکسپریا زد 5 با اختلاف زیاد از پرچم‌داران هواوی قرار دارند.

به این ترتیب اگر هدف اصلی شما از خرید گوشی هوشمند بازی کردن نیست هواوی پی 9 می‌تواند با عملکرد عالی پردازشی شما را کاملاً راضی کند. گفتنی است تمامی بازی‌های اندرویدی فعلی با بالاترین جزئیات و بدون مکث و کندی روی پی 9 اجرا می‌شوند اما امتیاز کمتر آن نسبت به سایرین نشان می‌دهد نمی‌توان چنین ادعایی را در مورد بازی‌های آینده داشت.

منبع: فارنت


ویدیو مرتبط :
‫نقد و بررسی هواوی P9‬‎