آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ویژگی ها و خواص مفید کلم بروکلی و خیار


کلم بروکلی و خیار

از ویژگی ها و خواص مفید کلم بروکلی و خیار هرچه بگوییم کم گفته ایم این دو نوع سبزی بسیار مفید و پرخاصیت هستند و ارزش غذایی زیادی برای بدن ما دارند منبع عالی و سرشار از انواع ویتامین های مهم هستند بهتر است آن ها را در میان وعده و برنامه غذایی تان بگنجانید.


اگر مبتلا به دیابت هستید و تا حالا از کلم بروکلی استفاده نمی‌کردید، همین امروز کلم بروکلی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.


کلم بروکلی ، ویژگی‌های مهم و منحصربه‌فرد زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:


کربوهیدرات کم، ویتامین A و C و K زیاد. به‌علاوه این‌که این سبزی، فیبر و آهن زیادی هم دارد. موقع خرید کلم بروکلی، دقت کنید که بسته‌بندی فشرده‌ای داشته باشند و رنگ سبز تیره آن‌ها بیشتر باشد. می‌توانید از کلم بروکلی منجمد هم استفاده کنید، البته اگر بدون نمک اضافی باشد. اگر می‌خواهید زودتر کلم بروکلی بخورید، بهتر است به‌جای چیپس‌ها، کلم بروکلی خام یا بخارپز برای میان‌وعده یا سالاد استفاده کنید.


خیار هم جزء سبزی‌هایی است که بیماران دیابتی باید از آن استفاده کنند. ویژگی اصلی خیار برای دیابتی‌ها، کربوهیدرات خیلی کم آن است که در هر فنجان به کمتر از 5 گرم می‌رسد. بنابراین می‌توانید خیار بخورید، بدون این‌که نگران افزایش سطح قند خون باشید. خیار، منبع عالی‌ای از ویتامین K نیز محسوب می‌شود و حاوی ویتامین C و پتاسیم نیز هست. به یاد داشته باشید که قرار نیست از خیار فقط در سالادها استفاده کنید و می‌توانید این سبزی را به‌عنوان میان‌وعده بخورید.

دکتر سلام

اخبار مرتبط :

كلم بروكلی را زیاد نپزید

کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیت

خوردن کلم بروکلی بصورت خام


ویدیو مرتبط :
خواص کلم بروکلی