سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اکسفام : ده درصد از ثروتمندان دنیا نیمی از گاز دی اکسید کربن جهان را تولید می کنند


به گزارش ایرنا، اکسفام در بیانیه ای گفت: تحقیقات جدید نشان می دهد یک درصد از ثروتمندترین های افراد جهان، در مقایسه با فردی که در زمره 10 درصد پایین ترین طبقات فقیر قرار دارد، به طور متوسط 175 برابر بیشتر گاز دی اکسید کربن تولید می کند.
به گفته آکسفام ، نیمی از فقیرترین جمعیت جهان که بالغ بر 3.5 میلیارد نفر هستند، تنها مسوولیت تولید ده درصد از کل گاز دی اکسیدکربن جهان را بر عهده دارند.
این سازمان غیردولتی افزود: این در حالی است که بیشترین بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی شامل خشکسالی، توفان های غیرمنتظره و وقوع سیل های مهیب بیش از همه ، متوجه همین جمعیت فقیر جهان است.
اکسفام در همین حال گفت: انتشار گازهای گلخانه ای در کشورهای درحال توسعه نیز به سرعت رو به افزایش است، اما بیشتر این گازها ناشی از تولید کالاهای مصرفی در دیگر کشورها می باشد. به عبارت دیگر، انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به سبک زندگی بخش اعظم جمعیت این کشورها همچنان کمتر از میزان انتشار آن توسط ساکنان کشورهای توسعه یافته است.»
به گفته' تام گوره' مسوول حوزه غذا و آب وهوا آکسفام ، تغییرات آب وهوایی و نابرابری اقتصادی که دارای ارتباط تنگاتنگی هستند، از بزرگ ترین چالش های قرن بیستم شمرده می شوند.
وی افزود: اجلاس پاریس بایستی یک اقتصاد بیشتر انسانی را برای همه مردم جهان و نه فقط ثروتمندان، بنا بگذارد، ضمن اینکه فقیرترین مردم جهان حداقل مسوولیت را در قبال بیشتر تغییرات آب و هوایی صورت گرفته، بر عهده دارند.
'رومن بنیکو'، مسوول سیاست های آب وهوا در آکسفام فرانسه، نیز گفته است : « افراد ثروتمند و انتشاردهندگان بزرگ گاز دی اکسید کربن در نهایت باید مسوولیت این کار خود را بر عهده بگیرند.»
وی افزود: کشورهای درحال توسعه نیز باید (در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای) سهیم باشند، اما این وظیفه کشورهای ثروتمند است که راه را نشان دهند و مسوولیت پیامدهای فاجعه بار سبک توسعه و مصرف خود را بر عهده بگیرند.
براساس گزارش های منتشر شده ، در حال حاضر ، چین بزرگ ترین منتشرکننده گاز دی اکسید کربن در جهان است و هند بعد از آمریکا در جایگاه سوم آلوده کننده ترین های جهان قرار دارد هر چند انتظار می رود تا سال 2030، آمریکا و چین را کنار زده و در ردیف نخست قرار گیرد.
اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد به میزبانی فرانسه روز دوشنبه گذشته 30نوامبر ، با حضور 150 تن از سران کشورهای مختلف، در پاریس آغاز به کار کرد.
قرار است طی یازده روز برگزاری این نشست بیش از 40 هزار نماینده از کشورهای مختلف جهان در موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی با یکدیگر به گفت وگو و رایزنی بپردازند.
از عمده اهداف این کنفرانس، رسیدن به ساز و کاری برای محدود کردن میزان افزایش دمای کره زمین به کمتر از 2 درجه تا سال 2100 میلادی است.
براساس گزارش های منتشر شده، در حالی که نمایندگان دولت ها در حال گفت وگو و رایزنی برای پیدا کردن راه حلی برای مقابله با مشکل تغییرات اقلیمی هستند، فعالان محیط زیست نیز که اقدامات دولت ها را در این زمینه ناکافی می دانند با برگزاری تجمعاتی در پاریس اعتراض خود را نشان می دهند.
موسسه اکسفام یکی از بزرگ ترین گروه های بین المللی امدادرسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی عدالتی بوده و متشکل از 15سازمان در 98کشور جهان است.
اروپام**4**1552

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت راکتور تولید دی اکسید کربن برای آکواریوم گیاهی