فضای نامناسب کسب و کار مشکل اصلی بازار زعفران است


رئیس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی زعفران مسائل مربوط به برجام نیست بلکه فضای اقتصادی کشور و رکود در بازار کسب و کار مشکل اصلی است.

علی شریعتی مقد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص قطع رابطه با عربستان پیدا نخواهیم کرد، گفت: عربستان از گذشته به صورت غیر مستقیم زعفران ایران را از کشور امارات تهیه می‌کرد و الان نیز با قطع رابطه از طریق همان کانال زعفران خود را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل خاصی در صادرات زعفران ایران به کشورهای عربی نداریم، گفت: بهبود روابط با اروپا قطعا به تجارت زعفران کمک خواهد کرد؛ چراکه گسترش فضای تجارتی کمکی برای صادرات محصولات متنوع زعفرانی خواهد بود.

رئیس سابق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در بازار زعفران نیازمند زمان هستیم تا برجام اجرایی شود، اظهار کرد: مشکل اصلی زعفران مسائل مربوط به برجام نیست بلکه فضای اقتصادی کشور و رکود در بازار کسب و کار مشکل اصلی است.

شریعتی در ادامه افزود: اگر فضای کسب و کار جامعه بهبود یابد از فرصت برجام استفاده بیشتری می‌توان کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اراده‌ای برای حمایت از صادرات غیرنفتی ایجاد شود، تصریح کرد: منابع مالی و اقتصادی لازم می‌تواند زمینه‌ساز جهش صادراتی در کشور باشد.

وی در خصوص قیمت زعفران نیز اظهار کرد: زعفران در بازار نوسان قیمتی داشته و در برخی از مقاطع با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شدیم که دلیل آن بحث‌های قیمتی و بازگشت سرمایه‌های آزاد بوده است.

شریعتی با بیان اینکه کارهای علمی برای تبدیل زعفران به محصولات مختلف و اشتغال‌زایی نیازمند زمان است، گفت: اما ذکر این نکته لازم است که زعفران به عنوان یک گیاه دارویی با خواص فراوان در کشور ایران به فراوانی تولید می‌شود و باید از آن استفاده درست کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بازار یا نابازارها کایزن بهبود مستمر کسب و کار ابزار کسب و کار موفق رهبران بزرگ