سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز پیام ویدئویی نخست‌وزیر کانادا به مسلمانان با «سلام علیکم»


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربیه، جاستن ترودو نخست وزیر کانادا، پیامی تصویری به بزرگ‌ترین گردهمایی علمای مسلمان آمریکا، کانادا و جهان که اواخر دسامبر هر سال در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود، ارسال کرد که آن را با «سلام علیکم» به زبان عربی آغاز کرد. او همچنین به پناهجویان به کشورش، خوش آمد گفت.

نخست وزیر در پیام خود، به برگزاری کنندگان کنگره «احیای روحیه اسلامی» درود فرستاد و گفت که تنوع فرهنگی و دینی، از برجسته‌ترین ویژگی‌های جامعه کانادا است.

ترودو، سخنان خود را با «سلام علیکم» به زبان عربی آغاز کرد و سپس به دو زبان رسمی کانادا، یعنی انگلیسی و فرانسوی سخن گفت. او اظهار داشت: «بسیار خشنودم که با چند جمله با شما مشارکت می‌کنم در سه سال گذشته، فرصت حضور در برخی جلسات این کنگره را یافتم. خشنودم که این کنگره، نماد هویت اسلامی مسلمانان کانادا است، کشوری که بر پایه تنوع استوار است، تنوعی که در پی ساختن کشوری قوی است».

ترودو بر اهمیت همبستگی میان کانادایی‌ها در بنای وطنشان بدون تبعیض میان آن‌ها تاکید کرد و گفت کانادا بر این مساله حریص است و به همین دلیل، از پناهجویان سوری استقبال کرده و از لحظه رسیدنشان به فرودگاه، آن‌ها را شهروند به شمار آورده است. او سخنان خود را با آرزوی صلح برای همه پایان داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آهنگ مازنی فارسی (سلام علیکم سلام علیکم عذرا خانوم)