گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



هشتمین اجلاس بین المللی هوانوردی در كیش آغاز شد


هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی جزیره کیش هشتمین اجلاس بین المللی ایكائو (هوانوردی) روز دوشنبه با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور و رئیس سازمان هواپیمایی در مركز همایش های بین المللی كیش آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مقابله با جرائم سازمان یافته نظیر قاچاق انسان، تروریسم و مقابله با هر تهدید دیگری که مجاری و الزامات آن می تواند اسناد مسافرتی جعلی باشد و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات کشورهای موفق در حوزه اسناد هویتی از جمله اهداف برگزاری هشتمین اجلاس ایکائو است.

این اجلاس که در رده اجلاس های امنیت هواپیمایی و بین المللی برای مقابله با تردد مجرمان بین المللی است با همکاری مشترک وزارت کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، دستگاه های عضو ستاد گذرنامه، پلیس در حوزه تخصصی اسناد مسافرتی و هویتی قابل خواندن با ماشین MRTD برگزار می شود.

این اجلاس با حضور علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، مسئولان وزارت خارجه، نمایندگان کشورهای عضو ایکائو، سازمان های فعال در زمینه هوانوردی و صنایع هوایی ازجمله سازمان ملل، ایکائو، انجمن بین المللی شرکتهای هواپیمایی (IATA) و نمایندگانی از وزارتخانه های اطلاعات، راه و شهر سازی و امورخارجه در حال برگزاری است.

ایکائو یا سازمان بین المللی هوانوردی کشوری (International Civil Aviation Organization) به صورت مخفف (ICAO) یک نهاد تخصصی در سازمان ملل متحد است که در هفتم دسامبر سال 1944 پس از تصویب و امضای پیمان حمل ونقل هوایی موسوم به پیمان شیکاگو تشکیل شد که موجودیت آن نیز به طور رسمی در سال 1947 اتفاق افتاد و وظیفه آن هماهنگ سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در جهان است که ایران نیز در سال 1948 به صورت رسمی به پیمان شیکاگو و در نتیجه به ایکائو پیوست.

هشتمین اجلاس بین المللی ایکائو تا 22 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس ادامه دارد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
بازار فیلم هشتمین اجلاس اتحادیه شبکه های اسلامی