سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش بینی گارتنر از بازار ابزارهای هوشمند در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر و حکمرانی اقتصادی ها


پیش بینی گارتنر از بازار ابزارهای هوشمند در سال ۲۰۱۶؛ فروش بیشتر و حکمرانی اقتصادی ها

موسسه تحقیقات بازار گارتنر که یکی از معتبرترین مؤسسات مطالعات اقتصادی در دنیا به حساب می آید، به تازگی گزارش خود را در خصوص پیش بینی میزان فروش گجت های الکترونیکی در سال ۲۰۱۶ منتشر ساخته. این گزارش شامل برآیند میزان عرضه پی سی ها، اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و تبلت ها می شود. محققین این موسسه معتقدند که در سال پیش رو بیش از ۲.۴ میلیارد گجت به فروش خواهد رسید.

رانجیت آتوال مدیر یکی از تیم های تحقیقاتی گارتنر می گوید:

«بسیار واضح است که سازندگان دیگر نمی توانند محصول خود را صرفاً با هدف عرضه به بازارهای به بلوغ رسیده و در حال رشد تولید نمایند. به واسطه معیارها و شرایط اقتصادی متفاوت در کشورهای مختلف، این روزها بازارهای دنیا را باید در چهار گروه دسته بندی کرد؛ بازارهای به بلوغ رسیده با شرایط ناپایدار، بازار بالغ با شرایط به ثبات رسیده، بازارهای در حال رشد با ثبات و بازارهای در حال رشد ناپایدار.»

آتوال در ادامه برای هر کدام از این دسته بندی ها مثال هایی را بیان می دارد:

«برزیل و روسیه از بازارهای ناپایدار در حال رشد هستند. هند بازار در حال رشد پایدار و ژاپن بازار رشد یافته ناپایدار خواهد بود.»

جز این موارد، گارتنر پیش بینی های دیگری نیز ارائه داده است:

بازار سنتی پی سی ها که شامل نوت بوک ها و رایانه های رومیزی می شود، شاهد افت فروش از ۲۴۶ میلیون واحد در سال ۲۰۱۵ به ۲۱۹ میلیون واحد در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. عرضه دستگاه های قابل حمل به جز اسمارت فون ها، چه رده بالا و چه اقتصادی، در مجموع از ۲۴۱ میلیون دستگاه در ۲۰۱۵ به ۲۹۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید. میزان عرضه اسمارت فون ها هم از ۱.۹ میلیارد واحد در سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیارد واحد در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد داشت. محققین این موسسه همچنین معتقدند که بازار تلفن های هوشمند به بلوغ خود رسیده است و در آینده دستخوش تغییر خواهد شد.

«رابرت کوزا» یکی دیگر از کارشناسان این مجموعه می گوید:

«تحول پیش روی ما، تغییر گرایش بازار از تلفن های هوشمند رده بالا، به تولیدات اقتصادی تر است. همچنین بیشتر کاربران موبایل های قبلی خود را عمدتاً با نمونه های اقتصادی تر جایگزین می کنند تا پرچمداران. این مسئله به خصوص در کشور چین به عینه بیش از هر جای دیگری قابل مشاهده است.»

از دیدگاه گارتنر ویندوز ۱۰ در سال پیش رو رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. راجیت آتوال در این باره می افزاید:

«ما انتظار داریم که استفاده از ویندوز ۱۰ نسبت به نسخه قبلی ویندوز با رشد بسیار بیشتری در محیط های کاری و تجاری گسترش بیابد.»

بررسی های گارتنر نشان می دهد که از زمان عرضه این سیستم عامل جدید، بیش از ۸۰ درصد کسب و کارهای موجود آن را تست کرده اند. آتوال در ادامه خاطر نشان می سازد:

«در انتهای سال ۲۰۱۷، حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها به ویندوز ۱۰ مهاجرت خواهند کرد. این مسئله اصلی ترین عامل رشد بازار پی سی ها در این سال خواهد بود.»

منبع: businessinsider

برچسب‌ها:اخبار تکنولوژیپیش بینی بازارفروش اسمارت فون هاگارتنرمیزان عرضه تبلت ها

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
ایران در سال ۲۰۱۶ بیشترین رشد اقتصادی را خواهد داشت