علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



سیر نزولی تلفات جاده‌ای/کاهش۱۳درصدی تصادفات برون شهری


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: موقعیت استرتژیک استان کرمانشاه، داشتن آب و هوایی مطبوع و چهار فصل و نیز داشتن هزاران اثر طبیعی، گردشگری و باستانی هرساله مسافران، مهمانان و گردشگران بسیاری را در ایام نوروز به سوی این دیار می‌کشاند و امسال نیز تعداد گردشگران نوروزی در استان به مرز ۲ میلیون نفر رسید.

طول راه‌های استان بالغ بر ۸ هزار و ۳۰۴ کیلومتر است که از این میزان ۷۸۰ کیلومتر راه شریانی، ۶۰۵ کیلومتر راه اصلی، ۴۵۷ کیلومتر راه ترانزیتی، ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه و بیش از ۵ هزار کیلومتر را راه روستایی تشکیل می‌دهند.

به گفته مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه قریب به ۹ میلیون تردد در جاده‌های استان طی نوروز امسال صورت گرفت و این عدد بر اساس اعلام مدیریت حمل و نقل استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

بهمن خسروانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه بیان کرده که نوروز سال گذشته ۷ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۴۱ تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان، ثبت شد اما امسال ۸ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۱۳ تردد خودرو در جاده‌های استان، ثبت شده است.

در مقابل افزایش میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اما، وضعیت سوانح رانندگی به گفته فرمانده پلیس راه استان سیر کاهشی داشته و توفیق نسبی در این خصوص حاصل شده و این درحالیست که در محورهای مواصلاتی استان بیش از ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عامل ۲۸ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های استان طی نوروز امسال می‌داند. همچنین به گفته این مسئول انحراف به چپ و عدم توجه به جلو با ۲۱.۴ درصد رتبه دوم علت وقوع تصادفات جاده‌ای در استان طی نوروز امسال بوده است.

اما سرهنگ محمد مرادی عدم رعایت حق تقدم را علت ۱۴.۳ درصد تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه طی نوروز امسال اعلام کرده و در مجموع سیر تصادفات برون شهری در استان طی مدت مذکور را کاهشی و عدد ۱۳ درصد کاهش تصادفات برون شهری را عنوان کرد.

سرهنگ مرادی بدون ذکر آمار تلفات و کشته‌ها و مجروحان، سیر کشته‌های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی نوروز امسال را نیز کاهشی اعلام کرده است.

به گفته سرهنگ مرادی نوروز امسال در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۹ درصد در تعداد کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم و اما تعداد مجروحان تصادفات رانندگی در جاده‌های استان ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گفته پلیس راه استان کرمانشاه محور کرمانشاه - سنندج رتبه نخست محورهای پرحادثه در نوروز امسال را داشته و پس از آن محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب پرحادثه‌ترین محور از تاریخ ۲۵ اسفند۹۴ تا ۱۴ فروردین ۹۵ بوده است.

محور اسلام آباد غرب - سرپل ذهاب نیز سومین محور پرحادثه استان کرمانشاه در نوروز امسال شناخته شد.

مجموع ترددهای نوروزی امسال در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت و به گفته سرهنگ مرادی تصادفات فوتی در کرمانشاه نیز ۲۲ درصد کاهش یافته است.

سهم خودرو و رانندگان در بروز تصادفات نیز قابل تأمل است، سرهنگ مرادی با بیان اینکه بیشترین تصادفات مربوط خودروهای پژو و پراید بوده، اعمال طرح مصوبه افزایش جرایم رانندگی، حضور موثر پلیس و اطلاع رسانی را از عوامل موفقیت در کاهش تصادفات جاده‌ای در استان طی نوروز امسال می‌داند.

در جدول زیر مقایسه‌ای میان وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با محوریت طرح نوروزی امسال و سال گذشته انجام شده است.

بررسی وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی نوروز امسال و سال گذشته

 بازه زمانی

۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۵

۲۵ اسفندماه ۹۳ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۴

 تعداد تصادفات جاده‌ای

 اعلام نشده

 اعلام نشده

 تعداد کشته‌شدگان

 اعلام نشده

 اعلام نشده

 تعداد مجروحان

 اعلام نشده

 اعلام نشده

 محورهای پرحادثه

کرمانشاه - سنندج، کرمانشاه - اسلام آبادغرب، اسلام آباد غرب - سرپل ذهاب

کرمانشاه - اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب - کرند غرب، اسلام آبادغرب - حمیل، کرمانشاه - سنندج

 دلیل عمده تصادفات

عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم

 ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، واژگونی خودرو

 


ویدیو مرتبط :
تصادف وحشتناک در جاده برون شهری اهواز به دلیل گرد و خاک