فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



یک نقاش و معمار پیشکسوت کشور: فرهنگ خرید تابلوی نقاشی در کشور هنوزایجاد نشده است


حسین محجوبی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:موزه هنرهای معاصر ایران با گنجینه ای که در خود جای داده است یکی از معتبرترین موزه های جهان به شمار می رود همین امر نام ایران را همواره درسطح بین الملل برجسته کرده است.
وی افزود: در زمان حاضر نیز آثار با ارزشی از هنرمندان ایرانی به خصوص هنرمندان خوزستانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است که برپایی چنین نمایشگاهی موجبات خرسندی ما را فراهم کرده است چرا که تاکنون نمایشگاهی با این نام و این تعداد آثار در کشور برپا نشده بود.
این پیشکسوت نقاشی و هنرهای تجسمی کشوربا بیان این که در کشور ما هنوز فرهنگ دیوار ایجاد نشده است گفت: در کشور ما هنوز فرهنگ خریداری تابلوهای نقاشی و نصب آن بر روی دیوار منازل جا نیافتاده است و همواره به جای آن فرهنگ کف در کشور ما رایج است و مردم برای تهیه یک فرش دست بافت ایرانی هزینه بالایی پرداخت می کنند اما به همان میزان برای این آثاربرجسته نقاشی هزینه نمی کنند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی از آثار مطرح نقاشی ایرانی استقبال کرده و همواره در نمایشگاه های داخلی و خارجی از آثار هنرمندان ایرانی بازدید و اقدام به خرید می کنند و امید است که به همان میزان در داخل کشور توسط مردم به هنرهای تجسمی توجه ویژه ای صورت گیرد.
استاد حسین محجوبی نقاش و معمار زبردست سال 1309 در شهر لاهیجان متولد شد و پس از اتمام تحصیل در دبیرستان البرز و اخذ مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و نشان درجه یک هنر در سال 1335 به همراه دوتن از دوستان معمار خود، شرکت مهندسین مشاور نماک را تاسیس کرد.
وی بیش از 12 سال ریاست دفتر فنی سازمان پارک های شهرداری تهران را برعهده داشته است . طراحی و اجرای پارک ساعی تهران (سال1351-1342)، بازسازی و مرمت بوستان های ملت، جمشیدیه، نیاوران، لاله در تهران، پروژه های طراحی و اجرای فضای سبز مجموعه استادیوم آزادی، فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی برخی از فعالیت های تخصصی محجوبی در حوزه معماری و شهری است.
این استاد نقاشی با بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران و جهان تاکنون در 56 نمایشگاه انفرادی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی از مقامات کشورهای پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو شده است.
محجوبی سال 1380 نگارخانه آشیان نقش و مهر را برای ایجاد فضای مناسب درجهت معرفی جوانان هنرمند ایران به دوستداران هنر و فرهنگ ایران و سایر کشورهای دنیا، تاسیس کرد.
7152/6064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مقایسه ی فرهنگ دو کشور با انیمیشن