فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم‌های مهم جشنواره سی‌و‌چهارم هنوز در مرحله فیلمبرداری هستند


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، سینمای ایران همیشه در روزهای پایانی مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم فجر ماراتن سختی را از سر می گذارند، لابراتوارها شبانه روز مشغول فعالیت هستند تا کارها را به سرعت برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کنند.اما امسال شرایط دیگری بر این فشارها حاکم شده است بی‌پولی دستگاه‌ها و ارگان‌ها از یک سو و عدم اعتماد سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله بانک‌ها به بازگشت سرمایه خود در حوزه سینما باعث شد تا میزان تولید آثار در ماه‌های منتهی به جشنواره فیلم فجر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شود. برخی از آثار شبانه روزی علاوه بر کار فیلمبرداری مراحل فنی را انجام می‌دهند که در ذیل  به برخی از آثار اشاره می شود:

«دراکولا» سومین  ساخته بلند سینمایی  رضا عطاران  به شمار می آید که هم اینک مراحل فیلمبرداری را سپری می کند این فیلم تاکنون بیش از 60 درصد فیلمبرداری اش به اتمام رسیده است و مراحل فنی را همزمان سپری می کند.

دراکولا داستان خون آشامی است که از نقطه ای ناشناخته وارد ایران می شود و اولین شخصی که سر راهش قرار می گیرد خونش را می مکد که این شخص معتاد است. سازندگان این اثر تلاش می کنند تا فیلم را به جشنواره فجر برسانند.

فیلم سینمایی «دختر» به قلم مهران کاشانی  ساخته رضا میرکریمی است . او که دبیری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر را نیز برعهده دارد تلاش می کند تا فیلمش را به جشنواره سی وچهارم فجر برساند. فیلمبرداری فیلم هم اینک به نیمه رسیده است و گروه مشغول فیلمبرداری صحنه های تهران هستند. فیلم داستان فیلم داســتان دختری است که برای شرکت در مهمانی دوست خود به رغم مخالفت پدرش از آبادان به تهران می آید و با اتفاقاتی روبه رو می شود.

براساس پیگیری های خبرنگار سینمایی فارس این فیلم تا روز 15 دی ماه فیلمبرداری خواهد داشت و گروه شبانه روز در تلاش هستند تا فیلم را به جشنواره برسانند و طبیعتاً نسخه راف کات فیلم به  دبیرخانه جشنواره فیلم فجر خواهد رسید .

علیرضا داودنژاد هم تلاش می کند تا فیلم جدیدش «فراری» را به جشنواره فیلم فجر برساند. این فیلم که هم اینک بیش از 50 درصد از فیلمبرداری اش به اتمام رسیده است  در بیمارستان واقع در خزانه کلید خورد  و همزمان مراحل فنی آن سپری می شود. فیلم اخیر داودنژاد مانند آثار قبلی کارگردان موضوعی اجتماعی دارد و درباره دختری به نام گلنار است او برای رسیدن به هدف خود در مواجهه با جامعه با واقعیت هایی روبرو می شود.

«لاک قرمز» نسبت به دیگر آثار سینمایی که در مرحله فیلمبرداری هستند وضعیت بهتری دارد. این فیلم روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می کند و تدوین آن هم از نیمه گذشته است. فیلم «لاک قرمز» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و تهیه کنندگی کامران مجیدی است و موضوعی اجتماعی را مورد توجه قرار داده است. این فیلم داستان دختر نوجوانی است که در مواجهه با جامعه به حقایقی دست می یابد .

«بارکد» (صاف کننده) پنجمین ساخته مصطفی کیایی هم روزهای پایانی فیلمبرداری را سپری می کند ، این فیلم با انجام مراحل فنی اگر بتواند در لیست هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر قرار گیرد سومین اثر کارگردان به شمار می آید که در سالهای متوالی در بخش مسابقه سینمای ایران راه یافته است. بارکد مانند آثار قبلی فیلمساز موضوعی اجتماعی را مد نظر قرارداده است که رگه های طنز دارد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی «نگار» ساخته رامبد جوان هم در حال انجام است . رامبد جوان هم اینک مشغول فیلمبرداری فیلم جدیدش است.  تاخیر در فیلمبرداری این اثر به دلیل سفر نگارجواهریان و داوری در جشنواره آسیا پاسفیک باعث شده است که گروه تلاش مضاعفی برای اولین نمایش فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر داشته باشند. تهیه کنندگی و کارگردانی این اثر بر عهده رامبد جوان است.

هیهات (رند) با موضوع مذهبی توسط چهار کارگردان (هادی مقدم دوست، روح الله حجازی، هادی نائیجی و دانش اقباشاوی) به صورت اپیزودیک داستان فیلم روایت می شود.  این فیلم روزهای پایانی فیلمبردار ی را سپری می کند و  در نقاط مختلف ایران و عراق  و شهرهای آبادان، خرمشهر، کربلا و نجف فیلمبرداری شده است . تدوین فیلم به دلیل نوع روایت  چهار کارگردان زمان بر خواهد بود و گروه سازنده تلاش می کنند رونمایی فیلم  در جشنواره سی و چهارم صورت گیرد این فیلم محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است.

تعداد زیادی از فیلم ها هم اینک مراحل فنی را سپری می کنند .این در شرایطی است که هیچ گاه تاریخ جشنواره فجر تغییر نیافته اما برخی فیلمسازان همچنان تولید آثارشان را به ماه ها و هفته‌های پایانی موکول می‌کنند ، برخی از فیلمسازان هم به دلیل موقعیت و صحنه های فیلم مجبور به استفاده از جلوه‌های ویژه بصری در آثارشان هستند که کار بسیار زمانبری است.

همه مواردی که ذکر شدعلاوه بر آنکه به شدت بر کیفیت آثارشان تاثیر می گذارد، کار برنامه ریزی برای جشنواره و دیدن آثار توسط هیات انتخاب را سخت و طاقت فرسا می کند. مسئولان جشنواره  تا به امروز تصمیم قطعی دارند که هیچ تخفیفی قائل نشوند حتی به قیمت عدم حضور برخی از  چهره ها که حضورشان برای جشنواره فیلم فجر مزیتی خواهد بود. این رویکرد حایز اهمیت است اما اگر به درستی صورت گیرد و دبیرخانه جشنواره به نسخه کم کیفیت توسط صاحبان آثار رضایت ندهد.

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/D2PNQ5


ویدیو مرتبط :
گزارش روز چهارم سی و سومین جشنواره فیلم فجر