سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حاضریم با دولت و ارتش پاکستان مذاکره کنیم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «براهمداغ بکتی» رهبر حزب آزادی خواه بلوچستان و از رهبران جدایی طلب این منطقه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: حاضر است با مقامات دولتی با نفوذ پاکستانی که توانایی اقدامات عملی برای ایجاد صلح را داشته باشند مذاکره کند.

وی افزود: پدربزرگش نواب اکبر بکتی نیز حاضر بود از راه مذاکره با دولت پاکستان به توافق برسد اما این فرصت به وی داده نشد.

نواب اکبر بکتی از رهبران جدایی طلب بلوچ بود که در دوره زمامداری پرویز مشرف بر اثر عملیات ارتش کشته شد.

نواب براهمداغ خان بگتی نوه اکبر بکتی و از اصلی ترین رهبران گروه های بلوچ است که سال ها در لندن بسر می برد.

بکتی گفت: عبد المالک بلوچ سروزیر ایالت بلوچستان و عبدالقادر بلوچ وزیر و نماینده دولت مرکزی پاکستان هیچ اختیاری در زمینه اجرای اقدامات عملی برای برقراری صلح ندارند.

وی تاکید کرد: اگر اقوام بلوچ خواستار جدایی ایالت بلوچستان نیستند، پس ما هم دیگر چنین خواسته ای نداریم و تاکید می کنیم که خواستار مذاکرات صلح و قرار گرفتن در کنار دولت و ملت پاکستان هستیم.

این رهبر جدایی طلب بلوچ ادامه داد: اگر ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان رویکرد خود را در برابر خواسته های مردم بلوچستان تغییر داده‌ و با توقف عملیات های خود به دنبال حل اختلافات از راه های مسالمت‌آمیز هستند ما نیز حاضریم از طریق مذاکره با آنها به توافق برسیم.

براهمداغ بکتی تأکید کرد: برای برقراری امنیت در بلوچستان و فراهم کردن زمینه لازم برای مذاکرات مشروط به توقف عملیات‌های ارتش در این منطقه است.

ارتش و دولت پاکستان تلاش‌های زیادی برای مذاکره با جدایی طلبان بلوچ انجام داده‌اند با این وجود این گروه ها با ادامه عملیات های مسلحانه امنیت بلوچستان را به چالش کشیده‌اند

چندی پیش 47 شبه‌نظامی جدایی‌طلب بلوچستان از جمله دین محمد معروف به شکاری مری و مدینه مری با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی از تصمیم خود برای پیوستن به طرح صلح در منطقه خبر دادند.

گروه های مخالف بلوچی که در بسیاری از مناطق ایالت بلوچستان پاکستان مخالف حضور ارتش و حاکمیت نظامی در مناطق خود هستند، به صورت گروهک های چریکی و شبه نظامی به مناطق دور افتاده و کوهستانی پناه برده و سالهاست که با نیروهای دولتی و ارتش پاکستان درگیر هستند.

دولت فعلی پاکستان به نخست وزیری نواز شریف، عبدالمالک بلوچ سروزیر فعلی ایالت بلوچستان و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان طی یک سال گذشته بارها از گروه های مخالف بلوچ دعوت کردند که سلاح های خود را به زمین گذاشته و بار دیگر ضمن پیوستن به آغوش جامعه به برقراری کامل صلح در ایالت بلوچستان و توسعه اقتصادی و اجتماعی این منطقه به طور مشترک نقش آفرینی کنند..

رهبران جدایی طلب بلوچستان در انگلیس به سر می برد و از این کشور پناهندگی گرفته‌اند.

این تشکیلات مسئول بسیاری از اقدامات تروریستی و ناآرامی های در ایالت بلوچستان می‌باشند که رهبران آن توسط برخی کشورهای غربی مانند انگلیس پشتیبانی می‌شوند.

پاکستان همچنین معتقد است، هند از جدایی طلبان بلوچ حمایت می‌کند و قصد دارد در این زمینه به سازمان ملل شکایت کند

به گزارش ارتش پاکستان، جدایی‌طلبان بلوچ بیش از 20 اردوگاه آموزشی در نوار مرزی افغانستان دارند که از آنها نیز برای ایجاد نا‌امنی در بلوچستان تحت کنترل پاکستان استفاده می‌کنند.

اخیرا فرمانده ارتش پاکستان اعلام کرده ارتش اراده‌ای جدی برای از بین بردن تروریسم و اشرار در ایالت بلوچستان دارد.

گفتنی است، بیشتر جدایی‌طلبان عضو قبیله مری و بکتی هستند که علاوه بر مردم عادی، کاروان‌ نیروهای مرزی و مقرهای ارتش را نیز هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
با مذاکره کردن مخلف نیستم، اما ... - تذکری به دولت