سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راز گنجایش کربلا برای میلیون‌ها زائر اربعین حسینی (ع)


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باقر الزبیدی» وزیر حمل و نقل عراق، چهارشنبه (دیروز)،  یک روز قبل از «روز اربعین در عراق»، از افزایش زائران امام حسین (علیه السلام) به 26 میلیون نفر خبر داد و گفت که تعداد زائران قبله آزادگان امام حسین (علیه السلام) از مرز 26 میلیون نفر گذشت و پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین (امروز)، این تعداد به 27 میلیون نفر برسد.

انتشار اخبار متعدد درباره زیارت‌های میلیونی در کربلای معلی که مساحت آن نزدیک به 53 هزار کیلومتر است، یک سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که چگونه این تعداد جمعیت خود را به این شهر می‌رسانند. به ویژه که مقامات کربلا حتی اعلام می‌کنند که خود را برای میزبانی 50 میلیون نفر در سالهای آینده آماده می‌کنند.

 

پایگاه خبری «الفرات» عراق در این‌باره می‌نویسد: زمانی باب سخن درباره کرامات امام حسین (ع) گشوده می‌شود، نگارش چندین جلد کتاب درباره آن نیز کم است زیرا معجرات و کرامات این امام از عالم ذر آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. مهمترین مصداق این کرامت و اعجاز نیز این است که میلیون‌ها زائر از هر گوشه و کناری در جهان خود را به کربلا می‌رسانند و پس از انجام زیارت به شهرها و کشورهای خود باز می‌گردند.

ناظران و کارشناسان، زیارت اربعین حسینی را بزرگترین حضور مردمی در تاریخ عراق می‌دانند که میلیون‌ها نفر خود را به سرزمین مقدس کربلا می‌رسانند در حالی که بر اساس ارزیابی‌ ظرفیت‌های موجود در این شهر، تنها می‌توان یک سوم از این تعداد را در این شهر میزبان بود.

شبکه «الکفیل» عراق طی یک پژوهش اعلام می‌دارد: از اول صفر در سال 1430 ه. ق موافق با ماه فوریه در سال 2009 تا روز اربعین چندین میلیون زائر خود را به کربلای معلی رسانده‌اند و پس از زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به شهرهای خود بازگشته‌اند و این میزان هر سال افزایش چشم‌گیری داشته تا جایی که در سال گذشته، 21 میلیون زائر از عراق و 60 کشور دیگر جهان طی 20 روز ماه صفر برای زیارت به کربلا آمدند امسال نیز این تعداد چندین میلیون دیگر افزایش یافته و تا دیروز (چهارشنبه)، کربلای معلی میزبان 26 میلیون زائر بوده است.

 

بر اساس این گزارش، به تمامی زائران کربلا، پس از زیارت و عبادت، مکان و غذا و نوشیدنی داده می‌شود بدون اینکه آنها حتی یک سکه خرج کنند. درست است که زائران کربلا پس از زیارت شهر را ترک می‌کنند تا زائران جدیدی، توفیق زیارت یابند اما سازماندهی خیل مشتاقان بین‌الحرمین در کشوری که با تهدیدات امنیتی متعددی روبروست و از امکانات و تجهیزات چندانی برخوردار نیست، کار بسیار دشواری است که تنها با کرامت اهل بیت علیهم السلام میسر می‌شود.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/M9DFG6


ویدیو مرتبط :
زائر اهل نقده کربلا در اربعین حسینی