سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخت گردو آذر ماه در پاوه میوه داد


مدیر جهاد کشاورزی پاوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پدیده نادر مورد نظر با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و مشکلات و تنشهای کمبود آب در سالهای اخیر به وجود آمده است.
ارشیر صفیعی افزود: مساله ای که بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد این است که درختی که اکنون میوه داده به طور قطع در سال آینده میوه نخواهد داد.
وی گفت: به طور قطع میوه این درخت به ثمر نخواهد رسید زیرا که وضعیت و شرایط آب و هوایی به گونه ای است که به طرف سرمای بیشتر می رویم و سرما اجازه نخواهد داد که این میوه به ثمر برسد.
مدیر جهاد کشاورزی پاوه در ادامه گفت: کشاورزی در این شهرستان در قالب باغداری است و باغداری از قدیم الایام از هنرهای مردم این این دیار بوده و هست.
صفیعی افزود: در مجموع سه هزار و 901 هکتار سطح باغات پاوه است که 680 هکتار آن نهال و مابقی بصورت مثمر است که گردو، انگور دیم و انار از محصولات عمده این شهرستان به شمار می رود.
مدیر جهاد کشاورزی پاوه با اشاره به کاهش میزان محصولات باغی شهرستان در سال جاری گفت: کاهش نزولات آسمانی و کم آبی از مهمترین علل خشک شدن باغات و کاهش میزان محصولات باغی در شهرستان بود.
وی اظهار امیدواری کرد بارشهای خوب سال زراعی جدید در پاوه نوید بخش سالی پر آب و خوب برای باغات و افزایش محصولات باغی در این شهرستان باشد.
شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و باغداری منبع درآمد بسیاری از مردم این منطقه است.
7448/8066

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
میوه دادن درخت گردو و سردرگمی ان در پاییز