سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعزام ۱۲۰ هزار زائر نوروز ی به عتبات


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اعلام نتایج قرعه کشی پیش ثبت نام اعزام‌های نوروزی عتبات خبر داد و گفت: از میان ۱۷۵ هزار ثبت نام کننده اسامی ۱۲۰ هزار نفر مشخص شده است.

به گزارش مهر، محسن نظافتی با بیان این مطلب افزود: در پیش ثبت نام های سفر نوروزی به عتبات عالیات عراق که در دهه سوم بهمن ماه انجام شد ۱۷۵ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به ظرفیت اعزامها امکان سفر تمامی آنها نبود به همین دلیل قرعه کشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نتایج قرعه کشی از میان ۱۷۵ هزار زائر عصر دوشنبه اعلام می شود، گفت: در اعزاهای نوروزی ۱۲۰ هزار زائر به زیارت می روند.

به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، اعزام زائران عتبات عالیات از ۲۳ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵خرداد ماه به طول می انجامد و در این مرحله بسته سفر ۳ روزه نخواهیم داشت و اعزامها ۵ ، ۶ و ۷ روزه انجام خواهد شد.

نظافتی اظهار داشت: زائرانی که اسامی آنها مشخص شده است از روز سه شنبه می توانند ثبت نام اصلی خود را در کاروانها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام معمولا زمانی انجام می شود که مناسبت خاصی وجود داشته و تعداد متقاضیان نیز زیاد باشد، تاکید کرد: مرحله بعد اعزامها که در خرداد ماه خواهد بود ثبت نام زائران بدون پیش ثبت نام و به صورت اصلی صورت می گیرد.

وی همچنین در مورد افزایش هزینه اعزامهای نوروزی نیز گفت: افزایش هزینه ها مربوط به افزایش قیمت ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس، قطار و هواپیما) در کشور است و ما افزایش هزینه ای مازاد آن نخواهیم داشت.

 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: هنوز میزان افزایش هزینه مشخص نشده به همین دلیل ما نیز افزایش قیمت سفر را قطعی اعلام نکرده ایم.


ویدیو مرتبط :
اجرای نیت واقف (اعزام زائر به عتبات عالیات)