سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کمیته‌ای برای بررسی و حل مشکل توقف پیشرفت علمی تشکیل دهید/ هدف آمریکا، ایجاد دودستگی در ایران از طریق نفود


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، 12 هزار نفر از اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با صدور نامه‌ای خطاب به سران سه قوه  از آنان خواستند برای بررسی دلائل و ارائه راهکار لازم برای حل مشکل توقف پیشرفت علمی کشور کمیته‌ای مرکب از تعدادی نمایندگان مجلس، شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارتین علوم و بهداشت و چند تن از اساتید محترم دانشگاه‌ها تشکیل شود.

در ابتدای این نامه آمده است:  گشایش افق‌های نوین در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، دفاعی و امنیتی و تا حدودی اقتصادی به خصوص در دهه اخیر که به پشتوانه توانمندی‌های تخصصی و علمی نهادهای گوناگون نظام و از جمله جامعه دانشگاهی و با رهبری مقتدرانه و سیاست‌گذاری‌های هوشمندانه خلف صالح امام، ولی امر مسلمین، صورت گرفته، باعث شده کشور در حوزه‌های گوناگون موفقیت‌های منحصر به‌فردی خلق و جایگاه مناسبی در منطقه و جهان بدست آورد و جهان اذعان دارد که جمهوری اسلامی ایران به قدرتی جدید و نوظهور تبدیل شده است.

این اساتید دانشگاه‌ها در ادامه نامه خود از سران سه قوه خواستند برای بررسی دلائل و ارائه راهکار لازم برای حل مشکل توقف پیشرفت علمی کشور کمیته‌ای مرکب از تعدادی نمایندگان مجلس، شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارتین علوم و بهداشت و چند تن از اساتید محترم دانشگاه‌ها تشکیل شود.

در ادامه این نامه آمده است: باور داریم با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی همچنان که تاکنون ایران اسلامی به رغم همه فشارها در حوزه‌های دفاعی و نظامی، سیاسی و علم و فناوری پیشرفت‌ خیره کننده‌ای داشته است در حوزه اقتصاد نیز خواهد درخشید و از این‌رو از دولت تقاضا داریم که تمام توان خود را برای عملیاتی و اجرایی کردن آن بکار گیرد.

12 هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌های کشور ضمن اعلام حمایت و از دستگاه قضاء در امر مبارزه با فساد، خاطرنشان کردند: از همه مسئولین محترم استدعا داریم که با حمایت از اقدامات قانونی قوه قضائیه نشان دهند که همگان در مقابل قانون مساوی هستند که در این صورت علاوه بر پاداش الهی، شأن و قرب آنها در نزد افکار عمومی نیز ارتقا خواهد یافت.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دولت و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای استدعا داریم که مجلس شورای اسلامی با اهتمام و دقت کافی به تطبیق برجام با خطوط قرمز نظام بنگرد و به ویژه نسبت به لغو تحریم‌ها، حفظ استقلال و امنیت کشور و موضوع مهم تحقیق و توسعه حساسیت لازم مبذول دارد.

این اساتید دانشگاهی در نامه خود خطاب به سران سه قوه اعلام کردند: به نظر می‌رسد دولت آمریکا در بحث مذاکرات هسته‌ای همزمان سه هدف محدودسازی قدرت جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دو دستگی و همچنین غفلت جمهوری اسلامی از مسائل منطقه را از طریق نفوذ در کشور پی‌گیری می‌کند، لذا از همه مسئولین استدعا داریم که در تبعیت از دستور ولی امر مسلمین اجازه ندهند که دگربار پای دولتمردان جنایتکار آمریکایی به ایران اسلامی باز شود.

612 هزار استاد دانشگاه‌های کشور از دولت خواستند با هوشیاری و بصیرت لازم نسبت به حفظ و توسعه عمق استراتژیک نظام در منطقه مهم غرب آسیا و همچنین مناطق مهم دیگری چون آمریکای لاتین، توصیه‌های مقام معظم رهبری را عملیاتی کند و اجازه ندهد سیاست‌های راهبردی نظام دچار خدشه و تزلزل شود.

در بخش دیگری از این نامه خطاب به مجلس شورای اسلامی آمده است: ما اساتید دانشگاهی از مجلس استدعا داریم نسبت به اجرای سیاست‌های کلان نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود حساسیت لازم را داشته و به موقع پرسشگری لازم را انجام دهد تا از اتلاف منابع جلوگیری و راه دست یابی به قله های پیشرفت ملت عزیز ایران فراهم تر گردد.

در پایان بیانیه 12 هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌های کشور آمده است: از همه مسئولین استدعا داریم که در سال همدلی و همزبانی بیش از گذشته سیره امام راحل عظیم الشان و خلف صالح او در احترام و اطاعت از قانون را مشی خود قرار داده و با سخنان و مواضع صحیح خود دشمن را در ایجاد تفرقه و دودلی مأیوس و بر وحدت اسلامی حول محور ولایت‌فقیه تأکید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بخش خبری سیما - تشکیل کمیته بررسی حوادث پالایشگاه