فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جمال شورجه: مرحوم سلحشور پای آرمان انقلاب اسلامی ایستاد


به گزارش ایرنا، جمال شورجه عصر شنبه در آئین بزرگداشت زنده یاد فرج الله سلحشور که با حضور فعالین عرصه سینما و تلویزیون کشور و خانواده این مرحوم در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: سلحشور یک فیلم ساز جهانی بود که باعث اعتبار و اعتلای سینمای ایران در جهان شد و سلحشور یک سینماگر مردمی بود.
وی اظهار داشت: ایده ها و نگاه سلحشور کاملا روشن بود و محرم دل انقلاب، رهبری و اسلام بود و هماهنند همه کسانی که عاشق انقلاب هستند برای انقلاب، دین و باورهایش فیلم می ساخت.
وی به فعالیت های مرحوم سلحشور از زمان نوجوانی و دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: سلحشور از دوران نوجوانی در مکتب قرآن بود و در مسجد جوادالائمه جنوب غرب تهران کلاس های قرآن و نوحه خوانی برگزار می کرد و پای منبر بزرگ شده بود و همین خط سیر را تا انتهای زندگی دنیوی اش ادامه داد.
شورجه افزود: سلحشور از قرآن جدا نشد و با قرآن زندگی کرد و قصه های قرآنی را کار کرد و قرآن پناهش داد و به ثواب و اجرش هم رسید و به تعبیری سلحشور یک سینماگر جهانی بود.
وی مرحوم سلحشور را از بانیان تاسیس حوزه هنر و اندیشه اسلامی (حوزه هنری کنونی) دانست و بیان داشت: این زنده یاد این حوزه را برای اعتلای شعائر دین و ترویج قرآن و بایدها و نبایدهای قرآنی راه اندازی کرد و از همان زمان در این مکتب سیر می کرد.
کارگردان فیلم 33 روزه جنگ لبنان افزود: پرشدن جای فردی همچون سلحشور شاید دهها سال بطول انجامد و شاید با این شرایط جایش پرنشود.
وی که در سریال مردان آنجلس به عنوان مشاور کارگردان با سلحشور به عنوان کارگردان همکاری می کرد، گفت: در این سریال بیش از خانواده ام سلحشور را می دیدم و با رفتن او پشتم خالی شده و خود را تنها می بینم.
شورجه در خصوص سریال حضرت موسی (ع) که سلحشور برای ساخت آن اقدام کرده بود، اظهار داشت: این سریال بر زمین ماند در حالیکه سلحشور برای حضرت موسی (ع) شش سال زحمت کشید تا توانست 72 قسمت این مجموعه را بنویسد و آرزو داشت که این کار را شروع کند.
وی گفت: این مرحوم هنرمندی بود که برای ارزش ها و قرآن و پابرهنه ها فیلم می ساخت پس مردم هم دوستش داشتند و نشانه ی آن این است که بسیاری از مردم و همچنین بسیاری از کشورها برای او مراسم بزرگداشت گرفتند.
این آئین با حضور خانواده مرحوم سلحشور و جمعی از بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان تلویزیون و سینمای کشور برگزار شد.ک/2
6156/1535

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سرلشکر جعفری:آرمان انقلاب اسلامی،ایجادتمدن اسلامی