ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دوست داشتم در المپیک تاریخ‌ساز شوم/ پرداخت پاداش ورزشکاران کاری ارزشمند است


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور حسین عسگری 40 ساله، قهرمان بلامنازع دوچرخه سواری کشور که سابقه حضور در 6 دوره بازی های آسیایی و 3 دوره المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد در حاشیه دریافت پاداش خود در این‌باره گفت: خدا را شکر می‌کنم در این شرایط نابسامان اقتصادی که چند سالی است در کشور حاکم است، مسئولان سعی می‌کنند پاداش قهرمانان را پرداخت کنند و شرایط ورزشکاران را درک می‌کنند.

وی درباره پاداشی که دریافت کرده است توضیح داد: سکه‌هایی که دریافت کردم مربوط به مسابقات قهرمانی آسیا بود که سال 2014 در کشور تایلند برگزار شد. در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا، جهان و المپیک در کل 2 ماده استقامت جاده و تایم تریل وجود دارد. پس از 35 سال توانستم در این مسابقات در این 2ماده یاد شده دو مدال طلا کسب کرده و سهمیه مستقیم المپیک ریو را به دست بیاورم. البته سال‌های گذشته هم در این دو ماده در مسابقات قهرمانی آسیا 2 مدال نقره و 2 برنز هم کسب کرده بودم.

عسگری گفت: در شش ماهه اول سال 94 در رنکینگ قهرمانان دوچرخه‌سواری آسیا جایگاه نخست را به دست آوردم. متاسفانه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا دچار آسیب دیدگی شدم، در حال حاضر تمرینات کوتاهی انجام می‌دهم اما باید ببینم وضعیت و شرایط جسمانی‌ام به چه سمتی پیش می‌رود اگر به آمادگی کامل برسم در المپیک شرکت خواهم کرد.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی اینچئون با بیان اینکه "دوست داشتم در المپیک 2016 ریو تاریخ ساز شوم" تصریح کرد: پس از کسب مدال برنزی که در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کردم تصمیم داشتم سهمیه المپیک را نیز به دست بیاورم و خداراشکر این اتفاق افتاد و دو مدال طلای قهرمانی آسیا را نیز به دست آوردم. هدفم این بود این دوره از المپیک جزو 10 نفر برتر ماده استقامت جاده شوم. حتی به کسب مدال المپیک هم فکر کرده بودم اما با مشکلی که برایم به وجود آمده نمی‌توانم هیچ اتفاقی را پیش بینی کنم.

عسگری درباره سابقه حضور خود در المپیک اظهار داشت: در 3 دوره در المپیک شرکت کرده‌ام و تاکنون بهترین عنوان را در طول تاریخ دوچرخه‌سواری ایران به دست آورده‌ام. در طول تاریخ حضور دوچرخه سواران ایرانی در المپیک هم توانسته‌ام جزو 50 نفر در ماده استقامت 250 کیلومتر قرار بگیرم. دوست دارم با یک آمادگی خوب و بدون آسیب دیدگی عازم مسابقات المپیک ریو شوم.

قهرمان دوچرخه سواری آسیا درباره تعداد سهمیه‌های کشورمان گفت: طبق قوانین و مقرارت فدراسیون جهانی در کسب سهمیه‌ المپیک در رشته دوچرخه‌سواری جاده‌، چهار تیم برتر رنکینگ آسیا سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد که تیم اول رنکینگ 3 سهمیه و تیم‌های دوم تا چهارم هر کدام دو سهمیه رشته دوچرخه‌سواری جاده را در المپیک خواهند داشت. باتوجه به این قانون تیم ایران از نظر رنکینگ در رتبه یک قرار دارد و کسب سه سهمیه در جاده برای ایران قطعی است و نفراتی که به المپیک اعزام می شوند تا دو ماه دیگر به صورت نهایی اعلام می شود.

وی درباره شانس موفقیت دیگر ملی پوشان دوچرخه سواری کشورمان در المپیک عنوان کرد: ملی پوشان دوچرخه‌سواری اگر انگیزه لازم را داشته باشند می‌توانند رکورد بهتری را نسبت به گذشته در المپیک ریو به جای بگذارند. با توجه به شرایطی که امسال رشته دوچرخه‌سواری در المپیک دارد که طی کردن یک مسیرجاده سربالایی و سنگین است؛ فکر می‌کنم ملی پوشان ما می توانند جزو 20 نفر اول قرار بگیرند.

عسگری که 40 سال سن دارد درباره ادامه دادن مسیر قهرمانی در ورزش کشور گفت: ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌توانند به صورت عادی زندگی کنند و زندگی سختی را پشت سر می گذارند. قصد داشتم تا بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از دنیای ورزش خداحافظی کنم اما خوب شرایطش به وجود نیامد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫مهدی طارمی:پرسپولیس را دوست داشتم ولی همه میدانستند اگر رضایتنامه داشتم میرفتم اروپا‬‎