سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه برای فراهم آمدن شرایط آغاز مذاکرات سوریه در نتیجه نشست نیویورک ابراز امیدواری کرد


به گزارش ایرنا، لاوروف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: حل مساله برگزاری دیدار میان هیات های معارضان سوری و دولت سوریه به کندی پیش می رود، اما امید می رود در نشست گروه حامیان سوریه در نیویورک پیشرفت حاصل شود.
وی افزود: امیدواریم پس از برگزاری نشست نیویورک، شرایط برای برگزاری چنین دیداری (مذاکرات سوری-سوری) فراهم شود.
گروه موسوم به حامیان سوریه(حامیان تروریست ها) اکثرا از اعضای اردوگاه ضدسوری و کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر، ترکیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس تشکیل شده که در ایجاد وضعیت متشنج کنونی سوریه و حملات گروه های تروریستی و افراط گرا به این کشور نقش مستقیم یا کمکی ایفا می کنند.
وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مساله برگزاری مذاکرات سوری - سوری و تاریخ برگزاری آن، دائما میان اعضای گروه حامیان سوریه مطرح و بررسی می شود.
وی افزود: مسکو خواهان برگزاری هر چه سریعتر این دیدار است، اما به خوبی می دانیم که مسایل مربوط به این دیدار به کندی حل می شود.
لاوروف گفت: بر این باوریم که در نشست فردا در نیویورک تمام اعضای گروه موسوم به حامیان سوریه (حامیان تروریست ها) دیدگاه خود را درباره برگزاری مذاکرات سوری اعلام می کنند.
رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین از برنامه تصویب قطعنامه ای در مورد مساله سوریه در آینده نزدیک خبر داد.
وی به تاریخ تصویب این قطعنامه در شورای امنیت اشاره ای نکرد اما گفت که تصویب آن به معنی تغییر در توافقات به دست آمده در نشست وین نیست.
لاورف ادامه داد: هدف از تهیه این قطعنامه رسمیت بخشیدن به توافقات به دست امده در نشست وین است.
گروه موسوم به حامیان سوریه (حامیان تروریست ها) در دو نشست وین توافق هایی را برای حل مساله سوریه به دست آورده است که مهم ترین آن تعیین سرنوشت این کشور توسط مردم سوریه و تعیین دوره انتقالی برای حل و فصل مسایل این کشور است.
اروپام*391/1275

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ابراز امیدواری روسیه و آمریکا از مذاکرات صلح سوریه