سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غفوری‌فرد: مذاکرات هسته‌ای نشان داد وزن سیاسی و نظامی ایران به‌اندازه 6 قدرت جهانی است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمد حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب در سومین کنگره سالانه حزب مردمی اصلاحات که عصر امروز در دفتر این حزب برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که در قرن 20 در جهان رخ داده است. در جهان نهضت‌های آزادی‌بخش زیادی همچون لیبی، مصر، مراکش، کره شمالی و ویتنام صورت گرفته است، اما هیچ کدامشان ماهیت انقلابی نداشته‌اند؛ ولی در ایران انقلاب حقیقی رخ داد و در این انقلاب همه اقشار مردم حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: بنده در یکی از راه‌پیمایی‌های سال 57 از فردی پرسیدم "چه‌کسی به راهپیمایی نیامده است؟" و شنیدم که گفته شد به‌جز کسانی که در بیمارستان‌ هستند، همه در راهپیمایی شرکت کرده‌اند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که انقلاب اسلامی ایران با حضور همه مردم شکل گرفت و تنها انقلابی که همه در آن نقش داشته‌اند، انقلاب اسلامی ایران بود.

رئیس خانه احزاب گفت: با پیروزی انقلاب رژیمی صددرصد عقب‌مانده و وابسته به رژیمی اسلامی و مردمی تبدیل شد و امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرتی جهانی مطرح است.

غفوری‌فرد با توجه به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 گفت: دیدیم که در مذاکرات هسته‌ای ایران در یک طرف میز و 6 قدرت جهانی در آن طرف قرار داشتند که همه اینها به‌خاطر قدرت جمهوری اسلامی بود و دنیا قبول کرد که وزن ما معادل وزن 6 قدرت جهانی است و بزرگترین پیروزی تاریخ رخ داد.

وی تأکید کرد: دنیا قبول کرد که وزن سیاسی، نظامی و ایدئولوژیک ما به‌اندازه 6 ابرقدرت بزرگ جهانی است.

رئیس خانه احزاب با اشاره به نقش تحزب در کشور افزود: تحزب هنوز در کشور ما نهادینه نشده است و یکی از اهداف ما در خانه احزاب کمک به تحزب است. برخی افتخار می‌کنند که هنوز جزو هیچ حزب و دسته‌ای نیستند و این به‌معنی آن است نمی‌خواهیم در سرنوشت مردم دخالت کنیم.

غفوری‌فرد خاطرنشان کرد: احزاب آمده‌اند که برنامه بدهند و مردم را برای ساختن کشور آماده کنند. افتخار نیست که بگوییم عضو هیچ حزب و دسته‌ای نیستیم. بنده از 15 خرداد سال 1342 تاکنون در داخل و خارج هیچ وقت از حزب و دسته جدا نبوده‌ام و تا امروز، یک روز نبوده که در اندیشه حزب نباشم.

وی گفت: امروز خانه احزاب یکی از قدرت‌های خوب و تشکل‌های حزبی در کشور است. اگر کشوری بخواهد حکومت پارلمانی و انتخابات حقیقی داشته باشد، بدون تشکل مردمی و حزبی امکان پذیر نیست و حزب از پایه‌های اصلی دموکراسی است.

رئیس خانه احزاب در پایان درباره لزوم شرکت در انتخابات 7 اسفند، متذکر شد: هر یک رأیی که مردم به صندوق رأی می‌اندازند، قبل از این که به فرد رأی دهند، به نظام رأی می‌دهند، بنابراین باید مردم را تشویق به رأی دادن کنیم.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
مذاکرات هسته ای، نشاندهنده پیشرفت و قدرت ملت ایران