فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اکران فیلم‌های روز دنیا به بهانه «سینما تک»


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، امروزه متاسفانه برخی از پردیس های سینمایی از مفهوم سینما تک که روند فعالیت آن از سالهای دور به این صورت تعریف شده بود که پس ازدیدن فیلم فرصتی فراهم شود که بحث و تبادل نظر درباره فیلم شکل بگیرد به  بهانه ای برای نمایش فیلم های روز دنیا بدل شده است.

اگر به تاریخچه سینما تک در کشورهای اروپایی و ایران توجه کنیم نمایش فیلم فرصتی برای نقد و بررسی اثر است و در نهایت این مکان (سینما تک) یکی از نهادهایی به شمار می رود که به شکلی جامع و پیوسته درباره سینما و تاریخ آن بحث و تبادل نظر می شود اما امروزه پردیس های سینمایی به بهانه «سینما تک» آثار روز دنیا را به معرض نمایش می گذارند.  فیلم های روز دنیا با اکران‌های متعدد و بی نظارت تنها به بهانه سینما تک در پردیس ها به نمایش گذاشته می شود و سینما تک تنها بهانه برای اکران فیلم خارجی روز شده است و هدف و کارکرد خود را در کشور ما از دست داده است.

پردیس کوروش در اقدامی قابل تامل از ابتدای اسفندماه برنامه ای را با عنوان «برنامه نیمه اول اسفند سینما تک کوروش» در نظر گرفته و در این برنامه مدون فیلم های اره، انتقام جویان: دوران الترن، عشا، ربانی سیاه، مینیون ها، کرید، ترمیناتور جنسیس، شاتر، دایناسور خوب، پینات ها، مکس دیوانه: جاده خشم، بین ستاره ای ، روح شرور،مریخی، 99 خانه، دنیای ژوراسیک، استیو جابز، هابیت 3، افشاگر، شورشی، اتاق ، لبه فردا، شبح، پشت و رو، آنابل، جن گیر، بندباز،مکبث، هرپاتر 7 (قسمت اول) را به نمایش درآورده است از میان آثار به نمایش درآمده در این پردیس 24 فیلم سینمایی تولید شده 2015 است. حال این سوال مطرح است که اگر قرار است فیلم های روز دنیا در پردیس کوروش به نمایش درآید چرادیگر سینماها نمی توانند اکران این فیلم ها را در برنامه خود قراردهند ؟ در شرایطی که  بلیت فروشی فیلم در سالنی که فیلم خارجی اکران می کند 100 درصد سود برای صاحبان سینما است و هیچ وجهی را به هیچ نهاد یا فرد حقیقی و حقوقی ارایه نمی‌دهند و علاقمندان به سینمای جهان (به خصوص آثار روز) را هم جلب و جذب می‌کنند و رفته رفته سینمای خارجی جای خود را در میان مخاطبان باز می‌کند.

این آثار  بعضاً بدون مجوزهای لازم برای اکران فیلم‌ها و تنها به بهانه نقد و بررسی  در پردیس های سینمایی به نمایش درمی آیند  و  بهترین سانس های سینما 19:15 و 21:30 را اشغال می کنند و بلیت فروشی آزاد برای عموم هم فراهم است.

این نوع رفتار از سوی صاحبان پردیس‌ها احجاف در حق سینماداران دیگر است زیرا صاحبان سینما هریک علاقمند به اکران فیلم خارجی (در این فصل رکود) هستند حال باید از معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی این سوال را جویا شد که چگونه و با چه مجوزی تنها برخی از پردیس ها از جمله کوروش مجوز اکران فیلم خارجی روز دارند. اگر قرار است اکران خارجی صورت بگیرد بهتر نیست این امکان برای همه سینماها به صورت یکسان فراهم شود . اما در شرایط فعلی سینما تک تنها بهانه برای اکران فیلم های روز خارجی و سود برای صاحبان سینماها است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
رائفی پور به بهانه روز سینما: هنر وطن فروشی بازیگران ما