سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بخش پنجم شرح احادیث اخلاقی در ۲۵ قسمت روی آنتن می‌رود


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بخش پنجم شرح احادیث اخلاقی با بیان حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 25 قسمت به روی آنتن صداوسیما خواهد رفت.

این مجموعه که از ابتدای آذر ماه با عنوان «عطر ماندگار» هر روز از شبکه یک سیما، شبکه قرآن و رادیو قرآن پخش خواهد شد، شامل قطعات کوتاهی از شرح احادیث اخلاقی است که حضرت آیت الله خامنه‌ای بیان می‌کنند.

احادیث گنجانده شده در این مجموعه با مضامین اخلاقی و اجتماعی و قابل استفاده برای عموم جامعه است و شرح حضرت آیت الله خامنه‌ای بر احادیث نیز حاوی نکات نو و کاربردی در سبک زندگی اسلامی است.

پخش مجموعه عطر ماندگار از ماه رمضان سال 1392 و پس از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بحث سبک زندگی اسلامی (در سفر به استان خراسان شمالی) آغاز شد و تاکنون 120 قسمت از این مجموعه از رسانه ملی پخش شده است.

منبع احادیثی که در این مجموعه شرح داده می‌شوند کتاب «الشافی فی العقاید و الاخلاق و الاحکام» است و مضامین و موضوعات زیر را در بردارد:

یاد خدا در رفاه و آسایش، رعایت میانه روی در امور زندگی، رعایت خدا در همه امور، دوراندیش ترین مردم، عادلترین مردم، پاداش صبر بر مصیبت، صبر همراه با یقین، زاهدترین مردم، داناترین مردم، سنگینی بار تکبر و....

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
شرح احادیث اخلاقی توسط رهبر معظم انقلاب